تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۳۰ بهمن ۱۴۰۰
اکسیوس:

احتمالا طی دو هفته آینده برجام احیا می‌شود

مقامات اسرائیلی به اکسیوس گفتند که ارزیابی‌ها در اورشلیم این است که ایالات متحده و ایران به توافق برای احیای برجام بسیار نزدیک هستند و احتمالاً در دو هفته آینده این توافق امضا خواهد شد.

احیای برجام

رویداد۲۴  اکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی و اسرائیلی با بیان اینکه به احیای برجام نزدیک هستیم اعلام کرد که احتمالاً در دو هفته آینده این توافق امضا خواهد شد

 مقامات آمریکایی و اسرائیلی به اکسیوس گفتند بعد از ظهر روز شنبه به وقت محلی کامالا هریس، معاون رئیس جمهور آمریکا، با بنی گانتز وزیر دفاع اسرائیل در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار خواهد کرد.

این دیدار در حالی برگزار می‌شود که مذاکرات غیرمستقیم بین ایالات متحده و ایران در وین به یک مقطع حساس رسیده است. دولت اسرائیل همچنان در تلاش برای تأثیرگذاری بر موضع ایالات متحده است، اما در عین حال می‌خواهد درباره نحوه مقابله با ایران در منطقه درصورت حصول توافق جدید یا شکست مذاکرات، با طرف آمریکایی گفتگو کند.

هریس در بحبوحه بحران اوکراین به مونیخ سفر می‌کند. اگرچه اسرائیل متحد نزدیک ایالات متحده است، اما روابط خوبی نیز با روسیه و اوکراین دارد و در مورد بحران اخیر نسبتاً بی طرف مانده است.

معاون رئیس جمهور آمریکا و دفتر وزیر دفاع هر دو درخواست اکسیوس برای اظهار نظر در مورد این دیدار را رد کردند.

این دومین دیدار بین هریس و یک مقام ارشد اسرائیلی از زمان روی کار آمدن او خواهد بود. اولین دیدار او با یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل در جریان سفرش به واشنگتن در اکتبر گذشته بود.

انتظار می‌رود که گانتز عمدتاً روی موضوع ایران تمرکز کند. مقامات اسرائیلی به اکسیوس گفتند که او موضع اسرائیل را در مورد چندین نکته که هنوز در وین مورد بحث است، ارائه خواهد کرد.

مقامات اسرائیلی به اکسیوس گفتند که ارزیابی‌ها در اورشلیم این است که ایالات متحده و ایران به توافق برای احیای برجام بسیار نزدیک هستند و احتمالاً در دو هفته آینده این توافق امضا خواهد شد.

در درون دولت اسرائیل، گانتز طرفدار توافق است. وی مانند بسیاری از اعضای تشکیلات امنیتی اسرائیل، فکر می‌کند که بازگشت ایالات متحده به برجام از بین گزینه‌های بد، کمترین ضرر را دارد و بیشتر از وضعیت فعلی که هیچ محدودیتی برای برنامه هسته‌ای ایران وجود ندارد، منافع اسرائیل را تامین می‌کند.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان