تاریخ انتشار: ۱۶:۵۶ - ۰۲ اسفند ۱۴۰۰
شیخ تیم بن حمد، امیر قطر:

به توافقی امیدواریم که حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را تضمین کند

امیر قطر در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور ایران اعلام کرد، دوحه امید دارد توافقی در وین حاصل شود که مورد رضایت همه طرف‌ها باشد.

به توافقی امیدواریم که حق استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را تضمین کند
رویداد۲۴ «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهور ایران امروز (دوشنبه) با سفر به قطر با امیر این کشور شیخ «تمیم بن حمد» دیدار کرد.

به گزارش فارس و بر اساس گزارش «الجزیره»، امیر قطر در نشست خبری با رئیس‌جمهور ایران ضمن اعلام اینکه امیدوار است این سفر فصل جدیدی در روابط میان ایران و قطر باشد، تصریح کرد، چندین توافقنامه و یادداشت تفاهم میان قطر و ایران امضا شد.

شیخ تیم بن حمد افزود: درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی که برای قطر و ایران مهم است و در رأس آنها، امنیت و ثبات منطقه گفتگو کردیم. تأکید کردیم که گفتگو بهترین راه برای حل اختلافات و مقابله با چالش‌هاست.

وی تصریح کرد، از طریق رئیس‌جمهور ایران در جریان روند مذاکرات هسته‌ای در وین قرار گرفته است.

تمیم بن حمد ضمن اعلام اینکه قطر سیر مذاکرات وین را دنبال می‌کند، زیرا این موضوع بر امنیت و ثبات منطقه تأثیر می‌گذارد، تأکید کرد، دوحه امیدوار است به زودی توافقی مورد رضایت همه طرف‌ها به دست آید و حق کشور‌ها در استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای را تضمین کند.

تمیم بن حمد در ادامه صعود تیم ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را تبریک گفت و از رئیس‌جمهور ایران برای تماشای این مسابقات دعوت کرد.

همزمان با سفر سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران به قطر، روزنامه «الشرق» این کشور، در گزارشی به تاریخ و روند روابط دوجانبه تهران-دوحه پرداخت.

در ابتدای این گزارش آمده است: روابط دولت قطر با جمهوری اسلامی ایران از مناسبات تاریخی نشأت گرفته و روابط خونی، فرهنگی، دینی و سیاسی آن‌ها را تقویت کرده است. در سال‌های اخیر روابط تهران-دوحه شاهد پیشرفتی ملموس در تمام زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، بخش‌های انرژی و همکاری‌های مرزی بوده است. این نتیجه توجه مقامات دو کشور است که به گسترش روابط دوجانبه و توسعه آن اهتمام دارند و تلاش می‌کنند تا همکاری‌ها را به بالاترین سطوح ارتقا دهند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ابراهیم رئیسی ، قطر
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان