تاریخ انتشار: ۱۶:۱۲ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
نماینده مجلس شورای اسلامی تشریح کرد:

آخرین جزئیات حقوق سربازان/ طرح سربازی پیمانی چیست؟

نماینده مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت حقوق سربازان و طرح پیشنهادی سربازی پیمانی سخن گفت.

آخرین جزئیات حقوق سربازان/ طرح سربازی پیمانی چیست؟

رویداد۲۴ وضعیت حقوق سربازان و مشمولان غایب مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فارس، در این برنامه ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی به بررسی وضعیت حقوق سربازان و مشمولان غایب در خدمت نظام وظیفه عمومی پرداخت.

ابوالفضل ابوترابی در خصوص حقوق های پرداختی به سربازان در سال جاری توضیح داد: بنا به شرایط محل خدمت و دیگر مولفه ها، حقوق دریافتی سربازان نظام وظیفه متفاوت است. سقف پرداختی حقوق در سال جاری نزدیک به 4 میلیون و 200 هزار تومان و حداقل آن نیز حدود 2 میلیون تومان بوده است.

نماینده استان اصفهان در ادامه گفت: امروزه بحث خدمت در نظام وظیفه به امری پیچیده تبدیل شده است که طبق بررسی های صورت گرفته در مرکز پژوهش های مجلس، دومین عامل تاخیر در ازدواج جوانان؛ بحث خدمت سربازی معرفی شده است که تاثیر مستقیمی در فرزندآوری و جوانی جمعیت دارد.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: طرحی را در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داده ایم که سربازی پیمانی شود.

ابوترابی ادامه داد: در طرح پیشنهادی سربازی پیمانی، مدت زمان سربازی 5 سال خواهد بود و افرادی که تمایل دارند می توانند با گذراندن مراحل گزینش با دریافت حقوق کامل ۵ سال خدمت کنند و پس از آن نیز با نظر فرماندهان مربوطه جذب و استخدام نیروهای مسلح شوند.

وی افزود: منابع مالی برای این طرح نیز در نظر گرفته شده است به طوری که با دریافت مالیات آن هم به صورت خیلی جزئی از افرادی که تمایل به شرکت در خدمت نظام وظیفه ندارند، می توان هزینه های مرتبط در طرح پیشنهادی را تامین کرد.

نماینده دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی در خصوص دو طرح خرید سربازی و اعطای کارت معافیت برای متاهلین دارای دو فرزند نیز اعلام کرد: هر دو طرح منتفی شده است اما در صورت تامین منابع مالی برای سال آینده امکان افزایش حقوق سربازان نظام وظیفه عمومی وجود دارد

گفتنی است مخاطبان فارس من با درج موضوعی با عنوان «افزایش‌حقوق‌سربازان‌خواسته‌برحق‌ آنهاست!»پیگیری این موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار بودند.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: سربازی ، مجلس یازدهم
نظرات شما
پیشخوان