تاریخ انتشار: ۱۶:۳۴ - ۰۳ اسفند ۱۴۰۰

استقبال دولت سعودی از توافق هسته‌ای

وزیر خارجه عربستان گفت که در صورت دستیابی به توافق در وین این توافق باید نقطه آغازی برای حل تمام مشکلات منطقه باشد.

استقبال دولت سعودی از توافق هسته‌ای

رویداد۲۴ ایسنا به نقل از روزنامه الشرق نوشت:‌فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در نشست خبری مشترک با جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست وزارتی شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: در صورت دستیابی به توافق هسته‌ای این توافق باید نقطه آغازی برای حل تمام مشکلات منطقه باشد و برنامه هسته‌ای ایران و امنیت منطقه را شامل شود.

فیصل بن فرحان که ریاست هیات شورای همکاری خلیج فارس در این نشست را برعهده دارد تاکید کرد: اتحادیه اروپا نقش مهمی را ایفا می‌کند و در مذاکرات وین حضور دارد و امیدواریم که این اتحادیه در راستای ایجاد امنیت و ثبات در منطقه نقش ایفا کند و منطقه خلیج (فارس) بخشی از مذاکرات باشد.

از سوی دیگر بورل در پاسخ به سوالی گفت: من شخصا مسئول هماهنگی مذاکرات میان ایران و جامعه بین المللی هستم تا ایران به یک کشور هسته‌ای تبدیل نشود و مساله هسته‌ای یک مساله بسیار مهم برای امنیت منطقه است.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به اینکه این اتحادیه قصد دارد نماینده‌ای به کشور‌های خلیج (فارس) بفرستد، تاکید کرد: مسائل امنیتی منطقه و خاورمیانه برای ما بسیار مهم است و این اهمیت تنها به خاطر ایران نیست.

به گزارش ایسنا، بن فرحان و بورل پیش از این نیز در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار کردند و درخصوص مذاکرات وین رایزنی کردند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان