تاریخ انتشار: ۲۲:۰۷ - ۰۴ اسفند ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

اردوغان با پوتین اتمام حجت کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در گفت و گوی تلفنی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد: آنکارا تصمیم مسکو برای به رسمیت شناختن استقلال مناطق دونتسک و لوگانسک را قبول نمی‌کند.

اردوغان و پوتین

رویداد۲۴  به گزارش بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین و اردوغان عصر چهارشنبه در گفت وگویی تلفنی، ارزیابی‌های خود را از وضعیت در رابطه با به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک اعلام کردند.

در بیانیه آمده است: رئیس جمهوری روسیه به ضرورت واقعی تصمیم گرفته شده در شرایط تجاوز‌های نیرو‌های اوکراینی در منطقه دونباس و خودداری کی یف از اجرای توافقنامه مینسک اشاره کرد و رئیس جمهوری ترکیه نیز دیدگاه خود را در این مورد اعلام کرد.


بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت لیر/ تصمیم عجیب اردوغان چیست ؟


به گزارش خبرگزاری تاس، اردوغان در این گفت وگوی تلفنی گفت که تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را نمی‌پذیرد.

وی خاطرنشان کرد که ترکیه هر گونه اقدام متناقض حق حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را قبول نمی‌کند و این موضع اصولی وی است و نتایج باید از راه اجرای توافقنمامه مینسک بدست آید.

به گفته اردوغان، متشنج شدن اوضاع اوکراین ازجمله مناقشه مسلحانه در این کشور به نفع هیچکس نیست.

پیشتر رئیس‌جمهوری ترکیه اقدام رئیس جمهور روسیه را در به رسمیت شناختن استقلال مناطق «لوگانسک» و «دونتسک» از اوکراین «غیر قابل قبول» خوانده و گفته بود که این تصمیم پوتین نقض تمامیت ارضی اوکراین است.

اردوغان در عین حال خواستار پایبندی طرفین «به حکمت و قوانین بین المللی» شد و گفت: ما به عنوان کشوری واقع در سواحل دریای سیاه باید مجموعه تدابیری را اتخاذ کنیم و این همان کاری است که عملا انجام می‌دهیم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز دوشنبه استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانسک را به رسمیت شناخت و با سران این مناطق قرارداد‌های دوستی، همکاری و کمک متقابل امضا کرد.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: رجب طیب اردوغان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۴
0
1
مسلمان نماهای داخلی چی ایا اشغال شرق اوکراین رو قبول میکنند یا مثل اردوغان کافر رک و مردانه تو روی روسیه اونو محکوم میکنند|؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۶
1
0
سران‌ایران‌استقلال‌فکری‌ندارند‌انها‌تابع‌بدون‌چون‌و‌چرای‌روسهای‌جناینکار‌هستند‌جنایتکهای‌روسها‌هیچوقت‌از‌حافظه‌مردم‌تبریز‌پاک‌نمی‌شود‌کسانیکه‌در‌جنگ‌روسیه‌و‌اکراین‌امریکا‌را‌مقصر‌می‌شناسند‌خودشان‌را‌به‌خریت‌زده‌اند‌آنها‌ماهیت‌تجاوزگرانه‌روسهابهتر‌تز‌همه‌می‌دانند
نظرات شما
پیشخوان