تاریخ انتشار: ۱۵:۵۱ - ۰۵ اسفند ۱۴۰۰

مصوبه طرح صیانت رسما لغو شد

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که هیئت رئیسه نظر معاونت قوانین در مورد طرح صیانت را تأیید کرد.

لغو شدن مصوبه طرح صیانت

رویداد۲۴ مجتبی توانگر در مطلبی در صفحه توییتر خود نوشت: «هیئت رئیسه ⁧‫مجلس⁩ نظر کارشناسی(نامه) معاون قوانین درباره مصوبه کمیسیون مشترک طرح حمایت از حقوق کاربران فضای مجازی(⁧‫صیانت⁩) را تایید کرد».

ظهر روز سه شنبه هفته جاری کلیات طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در نشست کمیسیون مشترک تصویب شد که واکنش‌های منفی زیادی در سطح جامعه به دنبال داشت.

بعد از آن معاونت قوانین مجلس در نامه ای اعلام کرده که رای‌گیری کلیات طرح صیانت از لحاظ قانونی دارای ایراد بوده و قابل پذیرش نیست.

سید نظام موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس گفته بود که پس از تصویب کلیات طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی( مشهور به ⁧‫طرح صیانت‬⁩) در کمیسیون ویژه، معاونت قوانین مجلس ایراداتی بر نحوه تصویب کلیات طرح وارد کرد و امروز ظهر در جلسه هیات رئیسه مجلس این ایرادات بررسی می شود و نتیجه اعلام خواهد شد.


بیشتربخوانید: ماجرای رفت و برگشت طرح صیانت/ انتقادهای نمایندگان؛ مجلس ۲۹۰ نماینده دارد نه ۱۸نفر!


سخنگوی هیئت رئیسه مجلس: تصمیم گیری درباره چگونگی بررسی طرح صیانت به بعد از بررسی بودجه موکول شد

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه هیئت رئیسه ایرادات معاونت قوانین به طرح صیانت را وارد دانست گفت که با توجه به این موضوع تصمیم گیری در مورد نحوه ارائه بررسی طرح صیانت به بعد از رسیدگی به بودجه موکول می شود.

سیدنظام موسوی با اشاره به جلسه امروز هیئت رئیسه مجلس برای بررسی ایرادات معاونت قوانین بر نحوه بررسی کلیات طرح صیانت به ایسنا گفت: امروز ظهر جلسه مفصلی در هیئت رئیسه برای بررسی ایرادات معاون قوانین مجلس بر نحوه تصویب کلیات طرح نظام تنظیم خدمات فضای مجازی در کمیسیون مشترک تشکیل شد. در این جلسه آقای تقی پور رئیس کمیسیون مشترک و معاون قوانین هم حضور داشتند.

وی توضیح داد: بعد از استماع توضیحات آقای تقی پور و معاونت قوانین و ایرادات مطرح شده، هیئت رئیسه نظر معاونت قوانین را وارد دانست. لذا تصمیم گیری نهایی در مورد این طرح به بعد از تصویب لایحه بودجه موکول شد.

موسوی توضیح داد: با توجه به تصمیم هیئت رئیسه مصوبه کمیسیون مشترک درباره کلیات طرح صیانت متوقف می شود اما اینکه نحوه ادامه بررسی این طرح به چه شکلی خواهد بود به بعد از بررسی بودجه موکول خواهد شد چرا که از روز شنبه هفته آینده مجلس در سه شیف بررسی جزئیات بودجه 1401 را در دستور کار دارد.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان