تاریخ انتشار: ۲۱:۳۷ - ۰۸ اسفند ۱۴۰۰
تعداد نظرات: ۲ نظر

رییس‌جمهور: ایران آماده نقش‌آفرینی دیپلماتیک برای کمک به بازگشت صلح به اوکراین است

رئیس‌جمهور اعلام کرد جمهوری اسلامی ایران از هرگونه تلاش دیپلماتیک که منجر به حل مسالمت‌آمیز مناقشات در اوکراین شود حمایت می‌کند و آماده نقش‌آفرینی برای هرگونه کمک به بازگشت صلح است.

ابراهیم رئیسیرویداد۲۴ سید ابراهیم رئیسی عصر یکشنبه در جلسه هیأت دولت با تسلیت شهادت امام موسی‌بن‌جعفر علیه السلام، به تحولات اوکراین اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران براساس اصول اساسی سیاست خارجی خود، با سلطه‌گری و سلطه‌پذیری، مخالف است و از حق تعیین سرنوشت همه ملت‌ها حمایت می‌کند.

رئیس‌جمهور اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ضمن درک نگرانی‌های امنیتی نسبت به چندین دهه توسعه‌طلبی ناتو، بر حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت ملی همه کشورها تأکید دارد. قاطعانه بر این باوریم که دیپلماسی و پایبندی صادقانه به تعهدات بین‌المللی توسط همه طرف‌ها، تنها راه‌حل پایدار و عادلانه خروج از وضعیت فعلی است.

رئیسی افزود: حفاظت از جان و مال شهروندان و غیرنظامیان و رعایت حقوق بین‌المللی و حقوق بشردوستانه باید مورد اهتمام جدی همه طرف‌ها قرار گیرد.

او تصریح کرد: ضروری است پیرو دستورات قبلی، وزارت امور خارجه و دیگر دستگاه‌های متولی، در راستای حفاظت از همه شهروندان ایرانی و بویژه دانشجویان ما در اوکراین، هرگونه اقدام لازم را تسریع بخشند.

رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت روز امور تربیتی و تربیت اسلامی، گفت: امور پرورشی و تربیتی در مدارس از یادگاری‌های شهیدان رجایی و باهنر است، وزارت آموزش و پرورش از لحاظ کمی و کیفی به امور تربیتی و مربیان تربیتی رسیدگی کند. بسیاری از آسیب‌های اجتماعی با نقش‌آفرینی فعالانه امور تربیتی کاهش می‌یابد.

رئیس‌جمهور در ادامه از تلاش‌های وزرای نفت و نیرو و کارکنان این دو وزارتخانه برای تامین پایدار گاز و برق در فصل زمستان علی‌رغم افزایش میزان مصرف، تقدیر و قدردانی کرد و آن را نمونه‌ای موفق از مدیریت امور به نفع مردم دانست.

رئیسی به شعار سال با عنوان «تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» اشاره کرد و تاکید داشت: یکی از موانع جدی کارآفرینی و تولید، تعلل در صدور مجوزهای کسب‌وکار است که موجب توقف تولید و نارضایتی زیاد می‌شود. تسهیل و کاهش زمان صدور مجوزهای کسب‌وکار از برنامه‌های دولت و خواست مردم بوده و الان نیز به قانون تبدیل شده است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها باید فرآیند صدور مجوزهای کسب‌وکارها را تا زمان مقرر سامان دهند و این ساماندهی با قدرت و بدون مسامحه انجام شود. دولت پشتیبان سرمایه‌گذاران، کارآفرینان و کسب‌وکارهای حلال است.
رئیسی در پایان به موضوع آزادسازی سواحل شمالی اشاره کرد و اظهار کرد: از زمانی که مردم اجرای موفق آزادسازی سواحل را دیدند هم خوشحال شدند و هم توقع درستی دارند که در عرصه‌های دیگر نیز نهادها و دستگاه‌ها به همین نحو عمل کند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Estonia
|
۲۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
0
2
نقش آفرینی دیپلماتیک ایران برای بازگشت صلح !!!!!
جوک قشنگی بود ....
برای عملی کردن این ایده بهتره احمد خاتمی نماز جمعه این هفته رو در کاخ کرملین اقامه کنه
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
1
0
مطمئنا انتشار یک بیانیه رسمی از دفتر ریاست جمهوری در مورد صحبتهای آقای رئیسی بسیار مفید خواهد بود. در این بیانیه باید بنابر آرمانهای عدالت طلبانه نظام و همچنین بنابر قوانین بین المللی هر گونه برنامه های توسعه طلبانه نظامی از جمله ناتو محکوم شود و در کنار آن از روسیه درخواست نماید به مرزهای بین المللی بازگردد و حل مناقشه بااکراین را از طریق مذاکره دنبال کند و همچنین به طور رسمی اعلام شود ایران آمادگی میزبانی مذکرات میان هیئتهای روسی و اکراینی را دارد. باید روسها هم متوجه شوند این سیاست منطقی ایران به نفع روسها هم خواهد بود. زیرا در هر صورت چه جنگ میان روسیه و اکراین تبدیل به یک جنگ فرسایشی شود و چه اینکه موجب شکست روسها شود مطمئنا ترکشهای ویرانگر آن به ایران و خاورمیانه نیز خواهد خورد. چنین مواضعی اقتدار و امنیت کشور و نظام را تأمین خواهد کرد. مطمئنا این مواضع موجب ناراحتی دشمنان نظام و کشور خواهد بود. مطمئنا ما باید از تاریخ گذشته بویژه روند رویدادها میان قدرتهای خارجی حداقل در جنگ های اول و دوم جهانی درس بگیریم، آنها همان خو را دارند تنها تغییر معادلات جهانی موجب می شود خوی شان رنگ متفاوتی داشته باشد اما اساس و راهبردش همان است. همچنانکه قبلا عرض شد ایران باید در کنار سیاست پیچیده در روابط میان قدرتها سعی کند فضای حیاتی برای توسعه توانایی های نظامی و صنعتی تولیدی را پیدا کند. توسعه توانایی های نظامی د رکنار سیاست خارجی پیچیده و مبتکرانه مطمئنا موجب امنیت خارجی خواهد شد ، توسعه صنعت داخلی و تولید داخلی موجب حل بحرانهای اشتغال و بیکاری و کم شدن جمعیت و..و در نتیجه پیوند میان مردم و نظام خواهد شد. در کنار اینها رسانه های قوی که بتوانند جنگ روانی دشمنان کشور را با تولید محتوی عقلانی و حرفه ای خنثی کنند و همچنین چهره واقعی مدعیان دروغین نظم جهانی و حقوق بشر و دمکراسی را به مردم جهان نشان دهند.
نظرات شما
پیشخوان