تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰

اصرار عجیب مجیدی رویای قهرمانی را بر باد می‌دهد؟

اینطور تصور می‌شد که با نبود یزدانی و مرادمند خط دفاعی استقلال به مشکل برخورد کند، اما ظاهرا کادر فنی آبی‌ها باید نگران پست دیگر این تیم باشد.

اصرار عجیب مجیدی رویای قهرمانی را بر باد می‌دهد؟
رویداد۲۴ بسیاری عقیده داشتند مسابقات دشوار استقلال در اسفندماه می‌تواند ترمز این تیم را بکشد. به‌طور مشخص از ۴ بازی هفته‌های ۲۰ تا ۲۳ سخن گفته می‌شد؛ تونل وحشتی که استقلال ورود خوبی به آن نداشت. آبی‌ها بازی با تیم منسجم نساجی را مساوی کردند. آن‌ها هفته آینده باید به مصاف گل‌گهر سیرجان بروند که مسابقه بسیار سختی است. بعد هم دیدار با نفت آبادان و علیرضا منصوریان انتظار استقلالی‌ها را می‌کشند. آخرین مسابقه سال استقلال، ممکن است سخت‌ترین آن‌ها هم باشد؛ جایی که شاگردان فرهاد مجیدی باید به مصاف پرسپولیس بروند. می‌بینید که کار سخت است و این مسئله بیش از پیش ارزش ۲ امتیاز از دست رفته مشهد را نشان می‌دهد.

یکی از اتفاقات خوب این مسابقه برای استقلال، باز نشدن دروازه این تیم بود. در دومین مسابقه پیاپی بدون حضور سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند، بار دیگر آبی‌ها موفق شدند دروازه تیم خود را بسته نگه دارند. آن‌ها در مسابقه قبلی برابر فجرسپاسی با ۴ دفاع بازی کردند و گل نخوردند، در این مسابقه، اما به سیستم ۳ دفاع برگشتند و باز هم توانستند دروازه را بسته نگه دارند. به‌نظر می‌رسد ساختار دفاعی استقلال از قدرت خوبی برخوردار شده و بود و نبود نفرات هم در آن خیلی تعیین‌کننده نیست. در مشهد روزبه چشمی و محمد دانشگر روز خوبی داشتند، بازگشت عارف غلامی هم در این شرایط یک خبر خوب دیگر برای فرهاد مجیدی است.

به‌نظر می‌رسد رودی ژستد بالاخره حوصله خود فرهاد مجیدی را هم سر برد. در طول فصل انتقادات زیادی از گل نزدن مهاجم فرانسوی آبی‌ها وجود داشت، اما سرمربی استقلال به‌طور مستمر از او دفاع می‌کرد و می‌گفت ژستد در بخش نبرد‌های هوایی، بازیسازی و ایجاد موقعیت برای سایر بازیکنان توقعات او را برآورده می‌کند. شاید این‌ها ازجمله نقاط قوت ژستد باشند، اما طبیعتا همه از یک مهاجم خارجی انتظار دارند بیش از این‌ها گل بزند. ژستد تا به حال بار‌ها با بی‌دقتی موقعیت‌های خوب گلزنی را از دست داده که این اتفاق در مصاف با نساجی هم ۲مرتبه تکرار شد؛ بنابراین مجیدی دیگر این شرایط را تحمل نکرد و در دقیقه۵۵ با خارج کردن ژستد از زمین بازی، عزیز آمانوف را جانشین او کرد. با این اوصاف هیچ بعید نیست ژستد در مسابقات بعدی نیمکت‌نشین شود.

استقلال در این بازی به داوری اعتراض داشت. آن‌ها عقیده دارند داور مسابقه خطای پنالتی علیرضا حقیقی روی ارسلان مطهری را نگرفته است. فرهاد مجیدی در نشست خبری بعد از بازی حاضر نشد و دستیار او فقط یک جمله به نقل از این مربی در کنفرانس به زبان آورد: «این فوتبال مال خودتان!» طبیعتا چنین رفتاری برازنده مدعی اول کسب عنوان قهرمانی در این فصل نیست؛ مخصوصا که بعد از مسابقه تقریبا هیچ‌یک از کارشناسان داوری نظر استقلالی‌ها را تأیید نکردند. همچنان از مجیدی انتظار خویشتن‌داری بیشتری می‌رود.

منبع: همشهری

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان