تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

اتحاد مجیدی و منصوریان علیه گل‌محمدی و سرخ‌ها

روز گذشته پرونده هفته بیست و یکم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در حالی بسته شد که برد استقلال و شکست پرسپولیس فاصله دو تیم را در صدر جدول به ۶ امتیاز رساند.

جدول لیگ برتر

رویداد۲۴ در نخستین بازی روز گذشته در حالی دیدار تیم های پدیده مشهد و تراکتور  با تساوی بدون گل به اتمام رسید که محمد عباس‌زاده در دقیقه ۱۴ پنالتی خود را به دستان یوسف بهزادی سنگربان شهر خودرو زد تا ارطغرول ساغلام در بازگشت به تراکتور و پذیرش هدایت این تیم نتواند جشن پیروزی بگیرد. تراکتور با فرصت طلایی که در خانه قعرنشین فصل جاری لیگ برتر از دست داد ۱۷ امتیازی شد تا موقتا در رتبه سیزدهم جدول قرار بگیرد.شهر خودرو نیز با ۹ امتیاز همچنان به انتهای جدول تکیه زده است.

در دیگر بازی روز گذشته، استقلال توانست در یک بازی جنجالی مقابل گل گهر به پیرزوی 2 بر یک دست یابد.این بازی بیش از 3 امتیاز برای فرهاد مجیدی ارزش داشت و سرمربی جوان آبی ها توانست علاوه بر کسب پیروزی و تداوم صدرنشینی به یک رکورد تاریخی هم برسد. پیش از این مسابقه، امیر قلعه نویی که سابقه هدایت تیم سپاهان را هم دارد، با ۲۱ بازی بدون باخت در این تیم رکورددار شکست ناپذیری با یک تیم در طول یک فصل بود.

فرهاد مجیدی سرمربی استقلال با برد در این بازی، رکورد شکست ناپذیری خود را با این تیم به ۲۱ بازی رساند تا در مقابل تیم امیر قلعه نویی، به آمار این مربی برسد.مصاف استقلال – گل گهر که در دور رفت با نتیجه مساوی صفر – صفر پایان یافته بود اما با رای کمیته انضباطی 3-0 به سود استقلال اعلام شد در دور برگشت هم با حساسیت ویژه ای دنبال شد و مربیان دو تیم به ویژه فرهاد مجیدی مدام به داور بازی بابت تصمیماتی که اتخاذ می کرد اعتراض می کردند!

شدت این اعتراضات تا جایی پیش رفت که بیژن حیدری مجبور شد فرهاد و فرزاد مجیدی را از زمین بازی اخراج کند. به نظر می رسد این برای اولین بار بود که برادران مجیدی با تصمیم داور از زمین بازی اخراج شدند.به این ترتیب فرهاد مجیدی در بازی هفته آینده مقابل نفت آبادان روی نیمکت نخواهد بود و در دربی به نیمکت آبی ها باز خواهد گشت.


بیشتربخوانید: جدول لیگ برتر بعد از بازی‌های استقلال و پرسپولیس در هفته ۲۱


در دیگر بازی روز گذشته پرسپولیس مهمان صنعت نفت آبادان بود که این بازی با برد 2 بر صفر آبادانی ها همراه بود تا یحیی و شاگردانش دومین باخت فصل را هم تجربه کنند.سرخ پوشان در شرایطی گام در این میدان گذاشتند که رقیب اصلی آن ها برای قهرمانی دقایقی قبل توانسته بود در یک دیدار مهم گل گهر را شکست دهد تا شاگردان فرهاد مجیدی همچنان شانس اول قهرمانی باشند.

پرسپولیس در این دیدار با حامد لک، سید جلال حسینی، وحدت هنانوف، رامین رضاییان، علی شجاعی، کمال کامیابی نیا، محمد شریفی، احسان پهلوان، مهدی ترابی، وحید امیری و مهدی عبدی به میدان رفت.بازی هنوز سر و شکل منظمی به خود نگرفته بود که حامد لک پس از یک بازی نیمکت نشینی به دلیل ضعف فنی، باز هم گل محمدی را از تصمیمش پشیمان کرد و با یک اشتباه عجیب و کودکانه سرخ پوشان را عقب انداخت تا انتخاب دروازه بان در آستانه دربی دغدغه اصلی یحیی باقی بماند.

در دقیقه ۷ این دیدار نفتی ها از سمت راست حمله ای را روی دروازه مهمان تهرانی خود پی ریزی کردند که سیدجلال مقابل بازیکن حریف حضور داشت این بازیکن توپ آرامی را روی دروازه سرخ پوشان ارسال کرد و در شرایطی که هیچ بازیکنی مزاحم لک نبود و می توانست به راحتی توپ را در اختیار بگیرد، توپ از میان دست هایش رها و وارد دروازه شد.

پس از آب سردی که دروازه بان سرخ پوشان به روی پیکر تیم ریخت تلاش آن ها برای رسیدن به گل تساوی آغاز شد و موقعیت های خوبی هم به وجود آوردند اما هر چه زدند به در بسته خورد در ادامه این نفتی ها بودند که به گل دوم رسیدند تا اتحاد فرهاد و علی منصور در یک هفته مانده به دربی فاصله سرخابی را در صدر جدول به عدد 6 برساند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان