تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۰۸ آبان ۱۳۹۵

حمله خمپاره‌ای به سفارت روسیه

سفارت روسیه در دمشق از سوی یکی از مناطق تحت کنترل شورشیان سوری هدف دو خمپاره قرار گرفت. همزمان سامان ملل در بیانیه‌ای این حمله را به شدت محکوم کرد.
رویداد۲۴-سفارت روسیه در دمشق از سوی یکی از مناطق تحت کنترل شورشیان سوری هدف دو خمپاره قرار گرفت. همزمان سامان ملل در بیانیه‌ای این حمله را به شدت محکوم کرد.

به گزارش پایگاه اینترنتی راشاتودی، وزیر امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای گفت: این رویداد ساعت ۱۵ ظهر جمعه به وقت مسکو رخ داد. این خمپاره‌ها از منطقه "جوبر" که تحت کنترل مخالفان سوری است، شلیک شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: خوشبختانه این حمله تلفات جانی نداشت و تنها ساختمان سفارت روسیه و چهار خودروی دیپلمات‌های این کشور آسیب دیدند.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: ما به شدت حمله تروریستی جدید به هیات دیپلماتیک روسیه را محکوم می‌کنیم. ما هر کار که بتوانیم انجام می‌دهیم تا این حمله را تلافی کنیم. مسکو با دقت واکنش بین‌المللی به این جرم را تحت نظر قرار خواهد داد. این نوعی آزمایش است که نشان می‌دهد چه کسی در بین شرکای ما حقیقتاً تروریسم را رد می‌کند و چه کسی از تروریسم حفاظت می‌کند.

وزیر امور خارجه روسیه بار دیگر درخواست‌هایش را برای توقف حمایت مالی و تدارکات نظامی به شورشیان سوری تکرار کرد.

این سومین بار است که در ماه اکتبر سفارت روسیه در دمشق از جانب مناطق تحت کنترل شورشیان سوری هدف حمله خمپاره‌ای قرار می‌گیرد. دو حمله پیشین که در تاریخ چهارم و سیزدهم اکتبر رخ داد، به ساختمان سفارت خسارت وارد کرد اما هیچ گونه تلفات جانی بر جای نگذاشت.

همزمان شورای حقوق بشر سازمان ملل حمله خمپاره‌ای سفارت روسیه در دمشق را محکوم کرده و بر لزوم اتخاذ گام‌های لازم برای حمایت از هیات‌های دیپلماتیک در برابر هر حمله و خسارتی تاکید کرد.

این شورا افزود مقامات روسیه با دقت واکنش‌های بین المللی به این جنایت را تحت نظر خواهد شد و این به منزله آزمایشی برای کشورها است.

برچسب ها: روسیه ، سفارت ، دمشق ، رویداد24
نظرات شما
نظرسنجی
پیش‌بینی شما از آینده قیمت دلار چیست؟
پیشخوان