تاریخ انتشار: ۰۸:۵۹ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

سازمان ملل: مدرکی دال بر برنامه تسلیحات بیولوژیکی اوکراین نداریم

پس از اینکه مسکو خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل برای بحث در مورد فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین شد، سازمان ملل اعلام کرد که هیچ مدرکی دال بر برنامه تسلیحات بیولوژیکی اوکراین وجود ندارد. این در حالی است که واشنگتن و متحدانش مدعی هستند روسیه با انتشار این "ادعای تایید نشده" دنبال مقدمه چینی برای حملات بیولوژیکی یا شیمیایی احتمالی است.

سازمان ملل: مدرکی دال بر برنامه تسلیحات بیولوژیکی اوکراین نداریم

رویداد۲۴ به نقل از رویترز، روز جمعه شورای امنیت سازمان ملل نشستی را به درخواست روسیه درباره درباره فعالیت‌های بیولوژیکی آمریکا در اوکراین برگزار کرد.

طبق اعلام رویترز، در این نشست کشور‌های عضو شورای امنیت ادعای روسیه را مبنی بر فعالیت‌های نظامی بیولوژیکی آمریکا در قلمروی اوکراین "دروغ" و "بیهوده" توصیف کردند و از این جلسه برای اتهام زنی به روسیه درباره "هدف قرار دادن صد‌ها غیرنظامی" در اوکراین استفاده کردند؛ ادعایی که مسکو آن را رد می‌کند.

ایزومی ناکامیتسو، نماینده عالی سازمان ملل در امور خلع سلاح، به شورای امنیت این سازمان گفت که سازمان ملل اطلاعی از برنامه تسلیحات بیولوژیکی در اوکراین که مانند روسیه و ایالات متحده و ۱۸۰ کشور دیگر به توافق بین المللی منع تسلیحات ملحق شده است، ندارد.

این درحالی است که لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل گفت که نشست شورای امنیت برای بررسی "ادعاهای" روسیه مبنی بر "فعالیت‌های بیولوژیکی" آمریکا در اوکراین، می‌تواند "بهانه‌ای" برای کاری باشد که در حال انجام است


بیشتر بخوانید: روسیه می‌خواهد اراده اوکراینی‌ها را برای مقاومت بشکند/ تا خواسته‌های پوتین تامین نشود، جنگ تمام نمی‌شود


اگرچه سفیر ایالات متحده شواهدی مبنی بر وجود یک تهدید قریب الوقوع در جلسه شورای امنیت ارائه نکرد، اما او گفت: "روسیه سابقه اتهامات نادرست سایر کشور‌ها را در مورد تخلفات خود دارد. "

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل، با بیان اینکه اوکراین در تلاش است تا مسیر این برنامه بیولوژیکی را پنهان کند، خاطرنشان کرد: شبکه‌ای متشکل از ۳۰ آزمایشگاه بیولوژیکی در اوکراین برای تقویت ویژگی‌های بیماری‌های کشنده وجود دارد. "

او نسبت به "خطر افتادن مواد خطرناک این آزمایشگاه‌های بیولوژیکی در اوکراین به دست تروریست ها" هشدار داد.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اوکراین ، سازمان ملل
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان