تاریخ انتشار: ۲۰:۰۴ - ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

تولید دانش‌بنیان یعنی خودرویی تولید شود که ایربگ آن باز شود

یک نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی گفت: تولید دانش بنیان یعنی اینکه خودرویی ساخته شود که در خیابان دچار آتش‌سوزی نشود یا اینکه در یک تصادف زنجیره‌ای، کیسه هوای خودرو‌ها باز شود.

تولید دانش‌بنیان یعنی خودرویی تولید شود که ایربگ آن باز شود

رویداد۲۴ عزت‌الله یوسفیان ملا در گفتگو با ایسنا با اشاره به نامگذاری امسال توسط رهبر انقلاب، اظهار کرد: اگر تولید همراه با دانش نباشد، به ضد خود تبدیل می‌شود. اکنون در کشور کالا‌هایی تولید می‌شوند که به دلیل دانش بنیان نبودن، کیفیت پایینی داشته و قابل مصرف نیستند.

وی افزود: همراهی تولید با دانش یعنی خودرویی ساخته شود که در خیابان دچار آتش‌سوزی نشود یا اینکه در یک تصادف زنجیره‌ای، کیسه هوای خودرو‌ها باز شود. توجیه علمی داشتن یکی از ارکان اصلی تولید دانش بنیان است. در تولید دانش بنیان، کیفیت تولید اهمیت زیادی دارد یعنی تولید با کیفیت به مردم ارائه می‌شود نه اینکه تعرفه‌های کالا‌های وارداتی را صددرصد بالا ببریم تا از کالای داخلی پشتیبانی شود. وقتی تولید خودرو دانش بنیان نیست، مشکلی ایجاد می‌شود که هیچ رئیس‌جمهوری نمی‌تواند آن را حل کند یا اینکه وزیر صمت در مجلس وعده کاهش قیمت خودرو می‌دهد، ولی نمی‌تواند به وعده‌اش عمل کند.

این نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر تولید خودرو دانش بنیان شود، کیفیت خودور‌ها افزایش می‌یابد و آن‌ها قابلیت رقابت با خودرو‌های خارجی را خواهند داشت و دیگر نیازی به وضع تعرفه صددرصدی برای خودروی وارداتی نیست. از سویی مردم هم تولیدات با کیفیت داخلی را می‌توانند استفاده کنند در حالیکه اکنون این شرایط به دلیل غفلت از تولید دانش بنیان وجود ندارد. این مساله را می‌توان به سایر کالا‌های تولید داخل هم تسری داد. قاعده این است که وقتی تولید، دانش بنیان بوده و به لحاظ علمی تولید آن کالا توجیه می‌شود، کیفیت آن محصول هم افزایش می‌یابد.

یوسفیان ملا ادامه داد: برای دستیابی به تولید دانش بنیان، باید ارتباط مراکز علمی و دانشگاهی با صنعت برقرار باشد. از سویی بانک‌ها هم باید حامی چنین تولیدی باشند نه اینکه رقیبی برای تولیدکننده تبدیل شوند.

وی در پایان گفت: همانطور که رهبری تاکید داشتند، نامگذاری سال نباید در تابلو خیابان‌ها بماند بلکه باید جنبه عملیاتی پیدا کند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
0
0
وقتی بیشتر خریداران خودرو برای صرفه جویی در هزینه کیسه ایمنی را غیر فعال میکنند خودروساز چه تغصیری دارد . صاحبان خودرو برای آنکه هزینه نصب و شارژ مجدد کیسه هوا را ندهند آن را غیر فعال میکنند.
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان