تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

بایدن: پوتین در حال بررسی استفاده از سلاح شیمیایی در اوکراین است

بایدن بدون اشاره به جزئیات مدعی شد که اتهامات نادرست روسیه مبنی بر اینکه کی‌یف تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی دارد نشان می‌دهد که پوتین در حال بررسی استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه اوکراین است.

بایدن: پوتین در حال بررسی استفاده از سلاح شیمیایی در اوکراین است

رویداد۲۴ به نقل از خبرگزاری رویترز، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در موقعیت بدی است و برای اینکه از شکست فرار کند، دست به هر کاری می‌زند و حالا درباره عملیات پرچم‌های دروغین حرف می‌زند و ادعا می‌کند که ما در آمریکا و همچنین در اروپا تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی داریم، اما این‌ها اصلا درست نیست.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌گویند که آمریکا در اوکراین تسلیحات شیمیایی و بیولوژیکی دارد. این مشخص می‌کند که پوتین در حال بررسی استفاده از چنین تسلیحاتی است.


بیشتر بخوانید: چرا بعید است پوتین به این «زودی» جنگ را در اوکراین تمام کند؟


این اظهارات بازتاب گفته‌های قبلی مقام‌های واشنگتن و کشور‌های متحد با آن است که دولت روسیه را به اشاعه و گسترش ادعا‌های بی پایه و اساسی درباره این مساله متهم کرده‌اند که اوکراین یک برنامه تسلیحات بیولوژیکی دارد.

وزارت دفاع روسیه دولت کی‌یف را به برنامه ریزی برای حمله علیه شهروندانش با استفاده از تسلیحات شیمیایی متهم کرده تا تقصیر آن را به گردن مسکو بیندازد، اما روسیه برای تایید این گفته‌های خود شواهدی ارائه نکرده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
0
0
قلابی تو و شماها این کار را میکنید پوتین دهنتو ن را ....
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان