تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۰۷ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

بوی گره گشایی برجامی، سکوت مصلحتی را شکست / حمله شبانگاهی اصولگرایان ضدبرجام به امیرعبداللهیان

پس از گفت‌وگوی شب گذشته حسین امیرعبداللهیان، اصولگرایان به دشت به او تاختند و نوشتند تا زمانی که عیار فکر و بیان افراد در نتیجه کنش و واکنش در عرصه عمومی مشخص نشده باشد، انتصاب آن‌ها به مناصب سیاسی خطاست.

بوی گره گشایی برجامی، سکوت مصلحتی را شکست / حمله شبانگاهی اصولگرایان ضدبرجام به امیرعبداللهیان
رویداد۲۴ با نزدیک شدن به توافق هسته‌ای و اظهارات وزیر خارجه درباره احتمال احیای برجام در روز‌های آتی برخی اصولگرایان مخالف توافق حملات همه جانبه‌ای را علیه حسین امیرعبداللهیان آغاز کردند. شریعتمداری تلویحا وزیر خارجه را به بی کفایتی متهم کرد و چهره‌های اصولگرا در شبکه‌های اجتماعی امیرعبداللهیان را ناشی از یک خطا در انتصاب خواندند.

شریعتمداری: «تسلیم» را به خطا «ایثار» نامیده‌اید

حسین شریعتمداری گفت: امیر عبداللهیان امروز گفته بود: فرماندهان سپاه به من گفته‌اند که اگر مذاکرات به جایی رسید که مساله سپاه مانع توافق بود، سخت‌گیری نکنید و سپاه را در اولویت نگذارید تا توافق صورت گیرد. اما این ازخودگذشتگی آن‌هاست و ما باید این مساله را هم در مذاکرات حل کنیم.

مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به این اظهارات گفت: این سخنان از شخصیتی در جایگاه وزیر امور خارجه ایران بسیار عجیب و غیرمنتظره است. شریعتمداری افزود: این سئوال از آقای امیر عبداللهیان در میان است که اگر آنگونه که به درستی اعلام کرده اید «بایستی جایگاه سپاه و نقش سپاه و شان قانونی سپاه به عنوان مهمترین بخش امنیتی و دفاعی کشور ما مورد توجه قرار بگیرد» چگونه می‌توان امنیت کشور و مردم این مرز و بوم را با آمریکای جنایتکار تاخت زد؟!
او گفت: اشتباه دیگر آن است که «تسلیم» را به خطا «ایثار» نامیده‌اید و بدتر این‌که این تسلیم را به فرماندهان سپاه نسبت داده‌اید.

وی اضافه کرد: بعید نیست [اظهارات شما درمورد سپاه]به این تلقی دامن بزند که جناب ایشان از اشراف کافی و لازم بر موضوعات جاری در حوزه مسئولیت خویش برخوردار نیستند. مدیرمسئول کیهان اضافه کرد: انتظار آن است که فرمانده سپاه با اعلام نظر سریع و صریح خود، اظهارات وزیر امور خارجه را اصلاح کند.


بیشتر بخوانید: سپاه با خودگذشتگی اعلام کرد در مذاکرات وین این نهاد را در اولویت خود قرار ندهید/ توافق وین، فراتر از برجام نخواهد بود


ثابتی: بازگشت به برجام سودی ندارد

امیرحسین ثابتی مجری برنامه جهان آرا هم در توییتی نوشت: امیرعبداللهیان گفته: روزی که توافق در وین اعلام شود، توافق فراتر از برجام نخواهد بود.

او افزود: بازگشت به برجام سودی برای اقتصاد ایران ندارد، چون طبق برجام ساختار تحریم‌های اصلی حفظ میشود، به لحاظ سیاسی نیز اثری ندارد جز مدعی کردن مثلث “اصلاحطلبان_روحانی_ لاریجانی” در داخل کشور.

مهاجری: این واقعیت را درباره موضوع رفع تحریم سپاه بگویید

مهدی نصیری / مردم، زندگی می‌خواهند، لطفا برجام را امضا کنید!

عبدی: این استدلال خطرناک است

عباس عبدی روزنامه نگار اصلاح طلب هم در توییتی نوشت: مگر سرنوشت نهاد‌های کشور بویژه نهاد‌های نظامی در اختیار مقامات آن نهاد است، که اجازه بدهند تحریم شوند یا نشوند؟ این استدلال‌ها خطرناک است.

خضریان: سخنان امیرعبداللهیان‬⁩، برخلاف منافع ملی است

نماینده تهران در مجلس نوشت: سخنان جناب ⁧‫حسین امیرعبداللهیان‬⁩ در قامت وزیر امور خارجه پیرامون دوگانه‌سازی میان منافع ⁧‫سپاه‬⁩ و ⁧‫مردم‬⁩ از آن جهت که موضوع انتفاع فردی در آن مجموعه مطرح نیست و در نهایت برخلاف ⁧‫منافع ملی‬⁩ است، و تکمیل کننده طراحی دشمن برای ایجاد شکاف بین ارکان نظام و مردم می‌باشد؛ حرف بسیار غلطی بود.

خضریان افزود: انتظار می‌رود دستگاه دیپلماسی با عنایت به ⁧‫سیاست قطعی‬⁩ نظام در لغو کلیه تحریم‌ها با تضامین واقعی و عملی که قابل راستی‌آزمایی باشد، در ⁧‫مذاکرات وین‬⁩ عمل نماید. چرا که ⁧‫مجلس‬⁩ طبق قانون راهبردی از منافع مردم عزیز ⁧‫ایران‬⁩ تا حصول اطمینان از توافق خوب، کوتاه نمی‌آید.

نادری: سپاه حافظ جان ایرانیان است

احمد نادری نماینده مجلس به تعریف از سپاه اکتفا کرد و در توییتی نوشت: سپاه‬⁩ یعنی حافظ جان، مال و ناموس مردم و حافظ تمامیت و استقلال کشور عزیزمان. خون سرخ حاج قاسم‌ها و تهرانی مقدم ها، گواه این مدعاست.

جبرائیلی: انتصاب آن‌ها به مناصب سیاسی خطاست

سید یاسر جبرائیلی- روزنامه نگاراصولگرا، فایل ویدیویی سخنان امیرعبداللهیان را منتشر کرد و نوشت: سطح سیاست‌ورزی و سیاستمداری، تا حدود زیادی وابسته به ارتفاع اندیشه‌ورزی و سخنوری است. تا زمانی که عیار فکر و بیان افراد در نتیجه کنش و واکنش در عرصه عمومی مشخص نشده باشد، انتصاب آن‌ها به مناصب سیاسی خطاست.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
1
4
این کجا و ظریف کجا ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
0
3
کاسبان برجام ناراحتند.درآمدهای افسانه ای آنها از بین خواهد رفت.
رضا
|
Poland
|
۱۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
0
4
اصولگرایان عصر حجری و فسیل غز را ببینید که بخاطر حفظ موقعیت خود کنار سفره انقلاب دارند همدیگه رو نوک میزنند تویسرکانی کجایی بیا یه نوک هم تو بزن ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
0
4
اون مجری یا خبرنگاری که دیشب با وزیر خارجه مصاحبه داشت لامصب شبیه بازجوهای سابق آگاهی یا امنیتی بود با نگاه های تند وتیز توچشمای وزیر ذل زده بود وبیچاره وزیر انگار تو جایگاه متهم نشسته بود
نظرات شما
پیشخوان