تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۰۹ فروردين ۱۴۰۱

تراز دریاچه ارومیه ۶۸ سانتی‌متر کاهش یافت

دوستی رضایی ابراز داشت: حجم این دریاچه نسبت به ابتدای سال آبی ۲۹۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته، اما نسبت به مشابه سال گذشته دو میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

تراز دریاچه ارومیه

رویداد۲۴ مهرنگ دوستی رضایی اظهار داشت: طبق آخرین پایش صورت گرفته، تراز دریاچه ارومیه به هزار و ۲۷۰ متر و ۷۴ سانتی‌متر رسیده، در حالی که این رقم در ابتدای مهرماه گذشته به عنوان آغاز سال آبی جاری، یک هزار و ۲۷۰ متر و ۶۵ سانتی متر بود.

 وی افزود: همچنین تراز دریاچه ارومیه با زمان مشابه سال گذشته فاصله دارد، به طوری که تراز فعلی ۶۸ سانتی متر پایین‌تر از زمان مشابه سال گذشته برآورد می‌شود.


بیشتر بخوانید: وضعیت دریاچه ارومیه از گذشته تا الان؛ این کجا و آن کجا؟ +فیلم


مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای استان آذربایجان غربی، از افزایش وسعت دریاچه ارومیه در بازه زمانی سال آبی جاری خبر داد و عنوان کرد: با این وجود در حال حاضر وسعت نگین آبی آذربایجان نسبت به زمان مشابه سال گذشته یک هزار و ۲۲۶ کیلومتر مربع کاهش داشته است.

وی تصریح کرد: وسعت دریاچه نسبت به ابتدای سال آبی که ۲ هزار و ۲۰۷ کیلومتر مربع بود، ۲۴۰ کیلومتر مربع افزایش داشته است.

دوستی رضایی ابراز داشت: حجم این دریاچه نسبت به ابتدای سال آبی ۲۹۰ میلیون مترمکعب افزایش داشته، اما نسبت به مشابه سال گذشته دو میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

وی گفت: با توجه به پرآب بودن رودخانه‌ها، احتمال افزایش تراز دریاچه ارومیه در ماه‌های آتی به دلیل میزان ورودی آب به این دریاچه بسیار زیاد است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی با بیان اینکه از ابتدای مهر سال ۹۹ تا ۱۵ اسفند همان سال، ۳۸۴ میلیون متر مکعب آب وارد این دریاچه شده خاطرنشان کرد: از اوایل مهر ۱۴۰۰ تا ۱۵ اسفند همان سال حدود ۳۶۷ میلیون مترمکعب آب به دریاچه ارومیه رهاسازی شده که در مقایسه با سال قبل آن ۲۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم
برچسب ها: دریاچه ارومیه
نظرات شما
پیشخوان