تاریخ انتشار: ۲۱:۰۲ - ۱۰ فروردين ۱۴۰۱

رایزنی ایران و روسیه در مورد آخرین روند مذاکرات وین و همکاری های دو کشور در حوزه خزر

حسین امیر عبداللهیان و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در دیدار بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست وزیران امور خارجه کشورهای همسایه افغانستان، موضوعات مورد علاقه دو کشور را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

رایزنی ایران و روسیه در مورد آخرین روند مذاکرات وین و همکاری های دو کشور در حوزه خزر

رویداد۲۴ وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با استقبال از ظرفیت سازی های موجود در زمینه همکاری‌های دو کشور در حوزه های مختلف بر ارتقا همکاری ها تاکید کرد.

امیر عبداللهیان با تشریح اولویت سیاست همسایگی از منظر دولت جمهوری اسلامی ایران، رویکرد همکاری جدی با همسایگان را مورد توجه قرار داد و تحریم های یک‌جانبه علیه کشورها را مردود خواند.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه نیز در این دیدار با اشاره به علاقمندی کشورش در زمینه همکاری های همه جانبه با همسایگان خصوصا ایران، مناسبات دو کشور را دارای اهمیت ویژه دانست و بر آمادگی کشورش برای توسعه همکاری با ایران تاکید کرد.

روند تحولات در افغانستان و افزایش همکاری های دو کشور در این زمینه، تسریع عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان شانگهای، آخرین وضعیت گفت‌وگوهای وین و همکاری نزدیک هیئت‌های دوکشور در روند گفت‌وگو ها و همکاری‌ها در حوزه خزر از دیگر موضوعات مورد بررسی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در این دیدار بود.

برچسب ها: وزیر امور خارجه
نظرات شما
پیشخوان