تاریخ انتشار: ۰۶:۱۳ - ۱۳ فروردين ۱۴۰۱
محمدرضا مهدوی در گفت‌وگو با رویداد۲۴:

خاطیان واقعه ورزشگاه مشهد را توبیخ کنید

محمدرضا مهدوی بازیکن پیشکسوت استقلال تهران می‌گوید: تعلیق فوتبال ایران عواقب بدی به همراه دارد و صرفا موضوع ادب شدن مسببان اتفاقات بازی ایران لبنان نیست، بلکه آثار آن بسیار گسترده‌تر از تادیب خاطیان است و جز نابودی فوتبال فایده دیگری به همراه ندارد.

محمدرضا مهدوی

رویداد۲۴ اتفاقات تلخ در حاشیه بازی ایران و لبنان و زدن اسپری فلفل به صورت زنانی که قصد ورود به ورزشگاه را داشتند، باعث بروز انتقادات زیادی شد. این در حالی است که تا این لحظه هنوز هیچ نهاد یا مسئولی مسئولیت آن رفتار نابخردانه را نپذیرفته و احتمالا به امید هستند که چند روزی بگذرد و این ماجرا هم مثل صدها اتفاق دیگر به فراموشی سپرده شود. با این حال برخی از منتقدان معتقدند برای جلوگیری از تکرار این اقدامات بهترین راه آن است که فیفا فوتبال ایران را تعلیق کند تا از این طریق جلوی رفتار زشت نهادهای ذیربط گرفته شود. این دیدگاه البته موافقان و مخالفانی هم دارد. موافقان بر وجه سیاسی موضوع تاکید دارند و مخالفان بر وجه ورزشی ماجرا انگشت گذاشته‌اند. محمدرضا مهدوی، بازیکن سابق تیم ملی از جمله مخالفان تعلیق فوتبال ایران است و معتقد است برای جلوگیری از تکرار چنین برخوردهایی باید راه‌های دیگری پیدا کرد. او به رویداد۲۴ می‌گوید: به خاطر اتفاقی که برای بانوان کشور در پشت درهای ورزشگاه مشهد رخ داد و اسپری فلفل به صورت آنها زدند، متاسفم. بی‌احترامی به زنان در این شهر مقدس اتفاق بدی بود.

مهدوی می‌گوید: مدیران دلایل مختلفی از جمله نبود زیرساخت‌ها را برای اجرای تصمیم خودشان آورده‌اند و به همین دلیل از ورود زنان به ورزشگاه‌ها جلوگیری شد؛ این در حالی است که  به نظرم قبل از بلیت‌فروشی باید به آن فکر می‌کردند، نه اینکه ابتدا بلیت بفروشند و بعد بگویند زنان را راه نمی‌دهیم.


بیشتر بخوانید: تعلیق تیم ملی فوتبال از جام جهانی، به نفع کسانی است که مخالف حضور زنان در ورزشگاه‌ها هستند


بازیکن پیشکسوت استقلال تهران ادامه داد: احترام به زنان کشورمان احترام به اجداد خودمان است بنابراین معتقدم در هر صورت باید این اتفاق تلخ پیگیری شود و مسئولان مربوطه و کسانی که باعث پیش آمدن آن حوادث در مشهد شدند، باید توبیخ شوند.

مهدوی در پاسخ به اینکه آیا تعلیق تیم ملی فوتبال ایران، می‌تواند کارساز باشد، گفته «درباره شرایط تیم ملی کشور نباید احساسی عمل کرد. زنان کشور، خواهران و مادران ما هستند و باید شأن آن‌ها حفظ شود. اما اینکه بخواهیم از تعلیق تیم ملی استقبال کنیم یا رفتار‌هایی از این قبیل انجام دهیم که تیم کشور تحریم شود، نوعی رفتار احساسی است.

او می‌گوید: مسئولان از قبل می‌دانستند بازی در مشهد است و باید از رخ دادن این اتفاق جلوگیری می‌کردند، با این حال امیدوارم اتفاقی رخ ندهد تیم ملی تعلیق نشود اما در آینده نزدیک شاهد حضور بانوان در استادیوم‌ها باشیم.

مهدوی می‌گوید: اینکه تعلیق شویم، عواقب بسیار بدی برای ما به همراه دارد و صرفا موضوع ادب شدن مسببان این اتفاق نیست، بلکه آثار آن بسیار گسترده‌تر از تادیب خاطیان است زیرا محرومیت ایران، جز نابودی فوتبال فایده دیگری به همراه ندارد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان