تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

واکنش مجلس به موضوع قیمت بنزین/ قیمت واقعی بنزین ۲۰ هزار تومان است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس به بیان توضیحاتی درباره افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۱ پرداخت.

افزایش قیمت بنزین

رویداد۲۴ فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی گفت: ما همانطور که قبل از سال هم اعلام کردیم کمیسیون انرژی با افزایش قیمت بنزین کاملا مخالف بود و منطقی هم پشت این مخالفت بود.

رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به اینکه جلساتی با مسئولان دولت برگزار شد و دلایل مخالفت با افزایش قیمت بنزین بیان شده است تاکید کرد: افزایش قیمت بنزین اصلاً در دستور کار نبود و در بودجه ۱۴۰۱ نیز افزایش قیمت بنزین اصلاً قرار داده نشد. قطعاً در طول سال ۱۴۰۱ نظرمان بر افزایش قیمت بنزین نخواهد بود.

رحیمی مظفری عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: «قیمت واقعی بنزین رقمی بالغ بر یک دلار است و مابقی آن یارانه است.»

این نماینده مجلس گفت: قیمت منطقی بنزین در حال حاضر خیلی بیشتر از قیمتی است که مردم آن را می پردازند قیمت جهانی بنزین با قیمت داخلی در ایران متفاوت است. اما ما معتقدیم همیشه نباید برای کاهش بعضی از مشکلات دست در جیب مردم کرد.


بیشتربخوانید: تغییر معادلات بنزین/ افزایش قیمت بنزین در راه است؟


حمید پورمحمدی معاون سازمان برنامه و بودجه گفت: قیمت واقعی بنزین ۲۰ هزار تومان است.  افراد ثروتمند که هر کدام چند ماشین دارند، بیشتر از یارانه بنزین استفاده می‌کنند. قیمت اصلی و واقعی بنزین در اصل ۲۰ هزار تومان است، این افراد از ۱۷ هزار تومان مابه‌التفاوت یارانه بیشتر استفاده می‌کنند.

آمارهای وزارت نفت نشان می‌دهد که از ۸۵ میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین کشور، حدود ۷۰ درصد بنزین سهمیه‌بندی شده به قیمت هر لیتر ۱۵۰۰ تومان و بقیه بنزین سه هزار تومانی است.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد که الان شرایط برای افزایش قیمت بنزین به هیچ وجه مهیا نیست. در دنیا قیمت بنزین لحظه ای و روزانه تغییر می‌کند و وقتی وارد جایگاه سوخت در کشور های دیگر می شوید. هر زمان قیمت متفاوتی را می پردازند زیرا در این کشورها قیمت بنزین با افزایش یا کاهش قیمت جهانی نفت تعیین می شود. ولی ما نمی توانیم تا به این شرایط در شرایط اقتصادی موجود در کشور باشیم.

آخرین بار که بنزین در ایران گران شد ۲۴ آبان ۱۳۹۸ بود. دولت قبل قیمت بنزین را از ۱۰۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان برای بنزین سهمیه‌ای و ۳۰۰۰ تومان برای بنزین آزاد افزایش داد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: قیمت بنزین
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۲
0
0
خب حقوق هم به دلار حساب کنین دیگه
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
0
1
با طرح جدید سهمیه بندی بنزین و اصلاح قیمت موافقم اگر درست و حساب شده اجرا شود، این نتایج را در پی دارد: 1- کاهش کسری بودجه دولت که منشا اصلی تورم است 2- به کاهش ترافیک خیابانها و آلودگی هوا و مرگ و میر فراوان ناشی از آن و منجر میشود 3- اصلاح قیمت و بهینه سازی مصرف انرژی و سرمایه گزاری و اشتغال بیشتر در این زمینه 4- عدالت بیشتر در بهره مندی از یارانه انرژی - برای اینکه سهمیه بندی جدید بنزین به افراد عادلانه تر باشد و حد اقل سهمیه هم رعایت گردد، پیشنهاد میشود: به خانواده های 2 نفره 60 لیتر- 3 نفره 75 و 4 نفره 90 و 5 نفر به بالا 105 لیتر پرداخت گردد. - همچنین حمایتهای دیگری مانند کوپن یا کارت مواد غذایی انجام گیرد - در زمینه دیگر حاملهای انرژی هم سهمیه قابل مبادله به مردم داده شود تا افرادیکه در مصرف منابع ، برنامه ریزی و صرفه جویی انجام میدهند نتیجه مستقیم آنرا دریافت کنند
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان