تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱

پوتین با کمبود تجهیزات نظامی روبرو است

روزنامه دیلی تلگراف در گزارشی مدعی شد که برخی از قطعات تانک، بالگرد، کشتی، موشک کروز و حتی جنگنده‌های روسیه پیش از آغاز جنگ در اوکراین ساخته می‌شده و اکنون مسکو با خطراتی مانند کمبود تانک‌های قابل‌ استفاده و کارآمد مواجه است.

رویداد۲۴ به گزارش وب‌سایت روزنامه دیلی تلگراف، موتور‌های تمامی بالگردها، کشتی‌ها و موشک‌های کروز و بخش قابل‌توجهی از موتور جنگنده‌ها و موشک‌های زمین به هوا و همچنین قطعات تانک‌های روسیه، در کارخانه‌های اوکراینی تولید می‌شد، اما کی‌یف اکنون قطعات مذکور را در اختیار روسیه قرار نخواهد داد.

ظاهرا پس از پنج هفته گلوله‌باران شدید بسیاری از شهر‌های اوکراین توسط نیرو‌های روسیه، اکنون مسکو با کمبود تسلیحات مواجه است.

در هفته گذشته، معاون وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که این کشور وارد «فاز دوم» این درگیری شده و با عقب کشیدن نیروهایش از کی‌یف، بر منطقه دونباس واقع در شرق اوکراین تمرکز خواهد کرد.

این بحران تامین قطعه، همچنین بر تولید تانک‌های تی-۲۷ روسیه نیز تاثیر خواهد گذاشت، زیرا سامانه‌هایی که پرتابه‌های این تانک‌ها را شلیک می‌کنند، در شهر ایزیوم (در شرق اوکراین) ساخته می‌شوند و روسیه نتوانسته آن را تصرف کند. برخی منابع اطلاعاتی مدعی شده‌اند که روسیه تا به اینجای کار، حدود ۲۰۰۰ دستگاه تانک و خودروی زرهی خود را در این جنگ از دست داده است.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان