تاریخ انتشار: ۱۱:۴۰ - ۱۴ فروردين ۱۴۰۱

نماینده مجلس: عملکرد مسئولان آسیب جدی به اعتماد مردم وارد کرده است

سیدکریم حسینی گفت: ما به طور خاص، چند سالی است که شاهد ناراحتی و گلایه مردم از نوع عملکرد مسئولان و یا بوروکراسی‌های پیچیده اداری هستیم. این روند‌ها آسیب جدی به اعتماد مردم وارد کرده و ادامه این مسیر هم می‌تواند نگران‌کننده باشد.

اعتراضات مردمی

رویداد۲۴ سال ۱۴۰۰ هم با همه تلخی‌هایش به خصوص در حوزه اقتصادی به پایان رسید. همه می‌دانیم اگر حال اقتصاد خوب نباشد، حال دیگر حوزه‌ها هم تعریفی ندارد، از این‌رو در سال گذشته به سنوات چند پیش از آن، شاهد اعتراضات گسترده صنفی بودیم که ریشه همه آن‌ها، اقتصادی بود.

برخی مشکلات صنفی کشور به خاطر تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است، اما به نظر می‌رسد اگر قوانین با نظارت دقیق و در بستر عدالت رعایت شود، حداقل وضع از چیزی که می‌بینیم به مراتب بهتر خواهد شد. ضمن اینکه نباید بی کفایتی برخی مسئولان در انجام امور محوله را فراموش کرد. در این میان رفتارهای ناسالم اقتصادی هم به اعتماد عمومی خدشه‌ای جبران ناپذیر وارد کرده است.

در همین خصوص، سیدکریم حسینی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس به جامعه ۲۴ گفت: تا به امروز نوع عملکرد و پشتیبانی مردم از نظام، کشور و منافع ملی طوری بوده که اسم این تجمعات را نباید اعتراضات بگذاریم، بلکه نامش مطالبات به حق مردمی است.

وی افزود: ان‌شاالله انقلاب‌مان ۴۰۰ ساله شود، ولی باید در مورد مسائل کارگری، شغلی، اداری، روال استخدامی و حقوق و مزایا و... حتی اگر هر یک دهه نشد هر سه، چهار دهه یک تغییر خوبی احساس شود تا بتواند رضایت‌مندی را در بین مردم ایجاد کند. زمانه در حال تغییر است و طبع انسان هم این است که رو به کمال باشد نه فقط در معنویات، بلکه در مسائل شغلی، اداری، زندگی و معیشتی باید به این سمت حرکت کند. از این‌رو، یکی از مواردی که در کمیسیون اجتماعی مجلس دنبال می‌شود این است که وضعیت، ثبات و امنیت شغلی کارکنان به سمت بهتر شدن تغییر کند.

نماینده مردم اهواز تصریح کرد: مقوله‌ای که در سال‌های اخیر با عنوان سبک زندگی مطرح شده، بسیار مهم است و تغییر وضعیت شغلی در تغییر سبک زندگی و بهبود مسائل اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و رضایت طبقات مختلف، بسیار موثر است. شغل باید پایدار و باثبات باشد تا تاثیر آن دیده شود و همچنین کیفیت کار هم بسیار مهم است، یعنی افراد هم باید حس کنند تاثیرگذارند و هم چرخ اقتصادی کشور با سرعت بیشتر به گردش درآید.


بیشتربخوانید: احمد نادری: سال ۱۴۰۱ می‌تواند کشور را وارد شورش‌های عظیم اجتماعی کند


نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: ما به طور خاص، چند سالی است که شاهد ناراحتی و گلایه مردم از نوع عملکرد مسئولان و یا بوروکراسی‌های پیچیده اداری هستیم. این روند‌ها آسیب جدی به اعتماد مردم وارد کرده و ادامه این مسیر هم می‌تواند نگران‌کننده باشد. از این‌رو، مردم انتظاری که از مسئولان و حاکمان دارند صداقت در کار است. در برهه‌هایی مثل جنگ، وضعیت معیشت مردم بسیار سخت‌تر از امروز بود و آن‌ها در تنگنا قرار داشتند و همه به نسبت این ایام آسیب‌پذیرتر بودیم، ولی حضور و پشتیبانی مردم خوب و قوی بود. اگر صداقت باشد مردم پشت مسئولان خواهند ایستاد تا از این شرایط سخت عبور کنیم، ولی اگر قرار باشد فردی تصمیم‌گیر کار خود را بکند و تنها، سختی شامل توده‌های مردم باشد دیگر نمی‌توان به آینده بهتر کشور امیدوار بود.

حسینی یادآور شد: باید همه در رفع تحریم‌ها و بهبود معیشت مردم تلاش کنیم و من افق پیش‌رو را روشن می‌بینم. در اراده دولت، مجلس، قوه قضاییه و همه ارکان نظام و مسئولان این است که به سمتی حرکت کنیم که مردم این امیدواری را ملموس‌تر ببینند تا آینده روشن‌تری داشته باشیم و مشکلات فرهنگی و اجتماعی کمتر شود. در این صورت، هم اداره کشور در شرایط بهتری قرار خواهد گرفت و هم از ظرفیت‌هایی که در کشور است بهتر استفاده خواهیم کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اعتمادسازی در جامعه و ایجاد حس عدالت در کشور باید از مهمترین اولویت‌های دولت سیزدهم باشد. در سال‌ها و حتی دهه‌های گذشته به اعتماد مردم خدشه جدی وارد شده است. نباید گذاشت کار وارد مرحله پیچیده شود و بعد پای سفره دل مردم بنشینیم. حق مردم ایران، زندگی بهتر از این است و شایسته نیست مرتب شاهد دیدن و شنیدن مشکلات آن‌ها باشیم. کشوری که می‌خواهد در منطقه به قدرت برجسته در همه ابعاد تبدیل شود می‌باید مسیر مدیریتی‌اش متفاوت از چیزی باشد که سال‌هاست می‌بینیم.

منبع: جامعه 24
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اعتراضات مردمی
نظرات شما
پیشخوان