تاریخ انتشار: ۱۵:۱۱ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱

تفاوت دقیق سویه دلتا و اومیکرون یافت شد

پژوهشگران بریتانیایی به تازگی با بررسی شرایط و نشانه های بیش از ده‌ ها هزار بیمار کرونایی، موفق شدند تصویری دقیق تر از علایم دو سویه غالب در موج‌ های اخیر کووید ۱۹ را ترسیم کنند.

تفاوت سویه دلتا و اومیکرون

رویداد۲۴ پژوهشگران بریتانیایی به تازگی با بررسی شرایط و نشانه های بیش از ده‌ ها هزار بیمار کرونایی، موفق شدند تصویری دقیق تر از علایم دو سویه غالب در موج‌ های اخیر کووید ۱۹ را ترسیم کنند. طی دو سال گذشته جهان شاهد شیوع گسترده ویروس کرونا بوده و این ویروس با تجربه جهش های متعددی توانست بارها با رویکردی جدید بر واکسن های ساخته شده غالب شود.

در این میان دو سویه اصلی دلتا و اومیکرون بیشتر از سویه های پیشین، جوامع را با مشکل مواجه کرده و به همین دلیل دانشمندان در تلاش بودند تا ویژگی های اصلی و علائم این سویه ها را به طور دقیق شناسایی کنند.
به تازگی تیمی از محققان بریتانیایی موفق شدند با بررسی گسترده هزاران بیمار کرونایی، تصویری دقیق از این سویه ها ارائه کنند.

این مطالعه نشان داد: مبتلایان به سویه اومیکرون کمتر از افراد مبتلا به سویه دلتا دچار سرفه، از دست دادن حس بویایی، سوزش چشم، سرگیجه، تب و سردرد می ‌شوند. همچنین گلو درد و گرفتگی صدا تقریبا به یک میزان در مبتلایان به هر دو سویه مشاهده شد.

در این میان طول دوره بروز علایم مبتلایان سویه دلتا حدود نه روز بود ولی افراد دارای سویه اومیکرون بودند به صورت میانگین فقط هفت روز درگیر بیماری می شدند. در خاتمه گفتنی است این مطالعه  به خوبی نشان داد طول دوره بیماری افرادی که هر سه دوز واکسن را دریافت کرده و به اومیکرون مبتلا شده بودند، بسیار کمتر از سایرین بود. این امر می‌تواند نشانگر تاثیر مثبت واکسن در تقویت سیستم ایمنی بدن باشد.

شرح کامل این پژوهش و یافته های به دست آمده از آن در آخرین شماره مجله تخصصی لنست منتشر شده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: ویروس کرونا
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان