تاریخ انتشار: ۲۲:۰۵ - ۲۲ فروردين ۱۴۰۱

سازمان بهداشت جهانی: دو زیرسویه جدید اومیکرون سرعت انتقال بیشتری دارند

سازمان بهداشت جهانی موارد ابتلا به زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا منشاء گرفته از اومیکرون را در بعضی از کشور‌های جهان ثبت کرده است. این سازمان می‌گوید زیرسویه‌های جدید سرعت ابتلای بالاتری دارند، ولی هنوز مطالعات میزان کشندگی آن‌ها را تعیین نکرده است.

شیوع ویروس کرونارویداد۲۴ سازمان بهداشت جهانی موارد ابتلا به زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا منشاء گرفته از اومیکرون را در بعضی از کشورهای جهان ثبت کرده است.

به گزارش رویترز، سازمان بهداشت جهانی (WHO) روز دوشنبه اعلام کرد که در حال ردیابی چند ده مورد از دو زیرسویه جدید اومیکرون ویروس کرونا است ولی هنوز در عفونی یا خطرناک بودن آنها تردید دارد.

طبق اعلام سازمان بهداشت جهانی زیرسویه‌های جدید موسوم به BA۴ و BA۵ در واقع منشاء گرفته از نسخه اصلی اومیکرون BA۱ و BA۲ هستند که تقریباً ۹۴درصد مبتلایان کنونی کرونا در جهان این زیرسویه ها را دارند.

سازمان بهداشت جهانی گفته است زیرسویه‌های جدید به دلیل جهش‌پذیری بالا به سختی در دسترس هستند و به خاطر همین مطالعه روی آنها دشوار شده است. این سازمان می‌گوید زیرسویه‌های جدید سرعت ابتلای بالاتری دارند ولی هنوز مطالعات میزان کشندگی آنها را تعیین نکرده است.

اداره بهداشت بریتانیا نیز هفته گذشته از ثبت مواردی از ابتلا به زیرسویه BA۴ کرونا در کشورهای آفریقای جنوبی، دانمارک، بوتساوا، اسکاتلند و انگلیس در دوره زمانی دهم ژانویه تا سی‌ام ماه مارس خبر داده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان