تاریخ انتشار: ۱۰:۳۵ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

کوتاه کردن موی سر دانش‌آموزان یک مدرسه/ آموزش و پرورش: با تخلفات برخورد می‌کنیم

حضوری شدن کامل همه مدارس بعد از ۲ سال از آمدن کرونا، بالاخره محقق شد و از ۱۴ فروردین امسال (۱۴۰۱)، در‌های مدارس کشور به روی دانش‌آموزان گشوده شد.

آموزش و پرورش

رویداد۲۴ از همان روزهای اول بازگشایی مدارس، کلیپ‌هایی در فضای مجازی دست به دست می‌شد مبنی بر اینکه در برخی مدارس، دانش‌آموزان تنبیه شدند. هر چند که تعداد این کلیپ‌ها انگشت شمار است اما همین تعداد اندک هم سؤال برانگیز است.

صادق ستاری‌فرد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در خصوص کلیپ منتسب به مدیر یک مدرسه در تهران که در حال تنبیه بدنی دانش‌‌آموزان است، اظهار کرد: مدیر عزل شد و به هیأت رسیدگی به تخلفات اداری معرفی شد.

در یک کلیپ دیگر، دانش‌آموزان مدرسه‌ای نشان داده می‌شود که یک نفر، قیچی به دست در حال کوتاه کردن موهای سر دانش‌آموزانی است که در حیاط مدرسه حضور دارند!

روایت تغییر سر و وضع دانش‌آموزان در ایام کرونایی و در خانه ماندن، به امروز و دیروز بر نمی‌گردد؛ در همان روزهای بازگشایی نصف و نیمه مدارس که سال گذشته آغاز شد، مدارس با این ماجرا روبرو شدند.

اما نحوه برخورد با بچه‌های مدرسه، نکته بسیار مهمی است که گاهی کج‌سلیقگی‌ها، باعث می‌شود عملکردهای خوب هم دیده نشود.

کوتاه کردن موی سر دانش‌آموزان

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در صفحه شخصی خود در خصوص ماجرای کوتاه کردن موهای سر دانش‌آموزان در یک مدرسه نوشت: «وَلَقَدْ کَرَّمْنَا بَنِی آدَمَ» و ما فرزندان آدم را بسیار گرامی داشتیم؛ رفتار فرد خاطی با دانش‌آموزان عزیز مطابق ماده ۸ قانون رسیدگی به تخلفات اداری؛ «اعمال و رفتار خلاف شؤون اداری یا شغلی است» که از طریق هیأت رسیدگی به تخلفات اداری و تنبیهات موضوع ماده ۹ قانون مذکور رسیدگی می‌شود.

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
1
0
1-دانش آموزان بایست راجع به رتبه بندی نظربدهند.
2-نبایدبه دانش آموزان گفت بالای چشمت ابروست
3-دانش آموزان نبایست موهاشون وناخن هاشون کوتاه شوند
4-دانش آموزان هروقت دوست داشتندتشریف بیاورندمدرسه
ادامه بدهید دانش آموزان سالاری راتاکل سیستم راازبین ببرید ،دیگه آخرین نفس هاش هست
رادمهر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۶
0
1
این معلم ها چشونه دو سال کرونا تو خونه خوردن و خوابیدن و خقوقشون سرماه رفته تو جیبشون بعد دو سال تازه میخوان یه کاری بکنند میگیرن بچه ها رو میزنن و تخریبشون میکنند و هر جوری که دلشون بخواد باهاشون برخورد میکنند !!!! انگار دو سال خونه بودن مردم یادشون رفته که همینا چند سال پیش انقدر تنبیه بدنی کرده بودند که بچه فلج شده بود!!! مردم با بدبختی بچه بزرگ نمیکنند که شماها بگیرین بزنیدشون !!! کجا زندگی میکنید بعضیا؟! چه جوری بزرگ شدید که به خودتون اجازه تحقیر و کتک زدن میدید؟!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان