تاریخ انتشار: ۱۰:۳۴ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

واعظ آشتیانی: یک طیف خاص مهره‌چینی دولت را در اختیار دارد

امیررضا واعظ آشتیانی گفت: دولت باید در حوزه اقتصادی خود را ترمیم کند؛ به‌خصوص در حوزه تولید.

واعظ آشتیانی: یک طیف خاص مهره‌چینی دولت را در اختیار دارد

رویداد۲۴ مثلث آنلاین نوشت: سید ابراهیم رئیسی می‌گوید گرانی‌ها پشت‌پرده‌هایی دارد، اما توضیح نمی‌دهد که این پشت‌پرده‌ها چه هستند. این سخن در حالی است که در مدت اخیر بسیاری از کارشناسان نسبت به عملکرد اقتصادی دولت هم انتقاد‌های مهمی دارند.

امیررضا واعظ آشتیانی، فعال و تحلیلگر سیاسی، درباره این موضوع گفت: «این روز‌ها برخی می‌گویند چرا مردم تأثیر ارز‌های آزادشده را احساس نمی‌کنند؟ این سخن بسیار غیرکارشناسی است، زیرا وقتی کشوری می‌خواهد خریدی در عرصه بین‌المللی انجام دهد باید حداقل ۸۰درصد خرید به عنوان سپرده که نقش پشتیبانی دارد را در حساب خود داشته باشد. اکنون سپرده ایران کم است و ارز‌های آزادشده باید به عنوان پشتوانه استفاده شوند تا بتوانیم خرید‌های لازم را انجام دهیم؛ به‌خصوص که ایران نیاز به واردات کمی ندارد. حالا عده‌ای سعی می‌کنند با سخنان بی‌اساس، ارائه اطلاعات نادرست و رفتار‌های پوپولیستی خود را مدافع مردم بحث دیگری است».

او ادامه داد: «جدای این بحث درباره دولت باید گفت که از ابتدای کار دولت تناقض‌ها در تیم اقتصادی دولت مشخص بود. دولت باید در حوزه اقتصادی خود را ترمیم کند؛ به‌خصوص در حوزه تولید. حمایت از تولید هم فقط با پول‌پاشی نیست؛ این سخنی است که رهبر معظم انقلاب هم بر آن تأکید کردند و لازم است که از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران حمایت شود».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «یک اشکال مهم دیگر هم وجود دارد؛ آنکه بنا به گفته برخی کارشاسان ۷۰درصد مدیران باقی‌مانده از دولت قبل هستند. اگر آن‌ها کارآمد بودند که در دوره دولت قبل کارآمدی‌شان را نشان می‌دادند. دولت کنونی صرفا در رأس‌ها متفاوت از دولت قبل شده است؛ در صورتی که همه دولت باید همسو با یکدیگر باشند تا کار‌ها جلو برود».

واعظ آشتیانی در پایان گفت: «من باور دارم که دولت آقای رئیسی نیرو‌های کارآمد اصولگرا را کنار گذاشته است و یک طیف خاص مهره‌چینی در دولت را در اختیار دارد. از عنوان جوانگرایی سوءاستفاده کرده‌اند و هر نیروی باتجربه‌ای که بود را نادیده گرفته‌اند. از سوی دیگر دولت تصور می‌کند نیروی لازم ندارد تا بتواند نیرو‌های دولت قبل را کنار بگذارد؛ در صورتی که نیرو‌های اصولگرا که به انقلاب هم عمیقا باور دارند، کم نیستند، اما دولت از آن‌ها استفاده نمی‌کند».

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
محمدرضا کیانفر
|
Germany
|
۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
0
2
.
امیررضا واعظ آشتیانی عضو حزب مؤتلفه اسلامی گفت: آقای رئیسی نیروهای کارآمد اصولگرا را که به انقلاب هم عمیقاً باور دارند کنار گذاشته است.

آقای آشتیانی،
مادامی که حزب‌تان گذشته‌ی تروریستی‌اش را نقد نکرده است کسی بهه‌تان داو نمی‌دهد حتی آقای رئیسی که سوابق جنایتباری دارد.
هر که را پرغم و ترش دیدی، نیست عاشق و زان ولایت نیست.
گوید این مشکل و کنایاتست، این صریح است این کنایت نیست.

سرور گرامی،
تنها راه نجات میهن اتحاد ماست که هم‌صدا جمهوری اسلامی را تشویق به انجام دو فوریت نماییم:
1- قطع دشمنی با آمریکا برای دفع تهدیدات خارجی.
2- به رسمیت شناختن حق آزادی بیان مصوب قانون اساسی جهت حل مشکلات داخلی.
با تشکر از توجه شما.
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان