تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱

سودان جنوبی به روایت جان گروپ

جان گروپ یکی از عکاسان دانمارک است که در آلبوم "شهری که غرق شد" سودان جنوبی کشوری که به سوی مرگ در حرکت است را به تصویر کشیده است. او در طول دوران حرفه‌ای ۲۵ ساله خود، به مسائلی در زمینه حقوق بشر و جنگ پرداخته است.

شهری که غرق شد

رویداد۲۴ جان گروپ در سال ۱۹۶۸ در دانمارک متولد شد. وی موفق به دریافت جایزه عکاس سال مطبوعات دانمارک شد. آلبوم شهری که غرق شد گویای وضعیت هولناک آب و هوایی سودان جنوبی است. یکی از پیامدهای مستقیم تغییرات آب و هوایی وقوع سیلاب ویرانگری است که قصد جان انسان را دارد. 

سیل های شدید سودان راه ها، محصولات، آب آشامیدنی، احشام و فاضلاب ها را از بین برده است. فقر در این منطقه بیداد می کند و کودکان در معرض خطر هستند.

گروپ در طی این شغل و حرفه، بسیاری از جنگ‌ها و درگیری‌های سر تا سر جهان را پوشش داد، از جمله جنگ خلیج، نسل کشی راوندا، زلزله بم، محاصره سارایوو و قیام مردم فلسطین علیه اسرائیل در سال ۲۰۰۰. یکی از کار‌های او با عنوان پسرانی از رام الله و الخلیل، به پوشش دو جنبه از انتفاضه از طریق زندگی‌های کودکانی می‌پردازد که در میان این خشونت رشد یافته اند. در تصاویر روز عکس‌هایی از سودان جنوبی به روایت جان گروپ را ببینید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
پیشخوان