تاریخ انتشار: ۱۵:۱۲ - ۲۸ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

حاشیه پایتخت در اوج محرومیت

این روز‌ها کوره‌های آجرپزی حاشیه تهران به نماد فقر تبدیل شده است. بسیاری از مردمی که در این منطقه زندگی می‌کنند در کوره‌های آجرپزی کار می‌کنند تا بتوانند امرار معاش کنند. مردم فقیر این منطقه در خانه‌های کاه گلی ساکن هستند که از هیچ ایمنی برخوردار نیست.

حاشیه پایتخت در اوج محرومیترویداد۲۴ اینجا حاشیه پایتخت، نقطه‌ای بین اسلامشهر، اتوبان تهران ساوه و اتوبان آزادگان و منطقه‌ای مملو از کوره‌های آجرپزی است؛ کوره‌هایی که این روز‌ها به نماد فقر در حاشیه تهران تبدیل‌شده‌اند.

کوره‌هایی پر از کودکان ایرانی و مهاجر که تنها سرگرمی آنها، بازی در زمین‌های خاکی است. کودکانی که نه آینده‌ای دارند و نه مشخص است چه سرنوشتی در انتظار آن‌ها است.

بیشتر خانه‌های موجود در این منطقه کاه‌گلی یا ساختمان‌های آجری غیر مهندسی ساز است و در برابر هر رخداد ساده‌ای در طبیعت، امکان تخریب و مرگ ساکنان آن وجود دارد.

این خانه‌ها تک اتاق و فاقد حمّام و دستشویی است و خانواده‌ها ناچارند از حمام و دستشویی مشترک استفاده کنند. این مناطق حاشیه تهران فاقد امکانات زیرساختی و لوله‌کشی آب بوده و ساکنین برای رفع نیاز از تانکر آب استفاده می‌کنند. در تصاویر روز عکس هایی از حاشیه پایتخت در اوج محرومیت را ببینید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
0
3
حلبی نشینی یکی از بهانه های انقلاب بود میگفتن شاه ستمگر است مستبد است ...
فقر طی این ۴ دهه بیشتر هم شد ....
از ریشه کنی دو هفته ای فقر چه خبر؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۸
0
3
بعد از ۴۳ سال همون کوه نشین ها با جمعیت بیشتر و وضعیت اسفبارتر
نظرات شما