تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۳۱ فروردين ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

پتروشیمی میانکاله، صنعت مقابل طبیعت

پروژه پتروشیمی میانکاله پروژه احداث پتروشیمی در منطقه حسین‌آباد شهرستان بهشهر، حدود ۲۰ کیلومتری تالاب میانکاله است. طرح این پروژه به قبل از انقلاب ۵۷ بر میگرد که به دلیل مشکلات زیست‌محیطی متوقف شد. اجرای پروژه در زمستان ۱۴۰۰ و در دولت سید ابراهیم رئیسی آغاز، ولی به دلیل اعتراض فعالان محیط‌زیست متوقف شد. اما شواهد نشان می‌دهد که کار این پروژه به پایان نرسیده و ساخت پتروشیمی ادامه دارد.

پتروشیمی میانکاله، صنعت مقابل طبیعترویداد۲۴ با توجه به اعلام خبر توقف پروژه مجتمع بزرگ پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد در مجاورت پناهگاه حیات‌وحش میانکاله، همچنان هیچ توضیحی درباره چگونگی ارزیابی‌های زیست‌محیطی و جانمایی احداث پتروشیمی در مجاورت میانکاله ارائه نشده است.

همچنین طبق شواهد موجود و مشاهدات میدانی کار در این مجتمع به‌پایان نرسیده و جاده احداثی در مسیر این مجتمع نشان‌دهنده آن است که ساخت پتروشیمی همچنان ادامه دارد. با توجه به اظهارات مسئولین ذیربط واحد پتروشیمی ۵ کیلومتر با میانکاله فاصله دارد، اما با مشاهده نقشه‌های این منطقه متوجه می‌شویم که منطقه ویژه اقتصادی امیرآباد با حریم تالاب میانکاله و محدوده پارک ملی میانکاله تنها ۶۰ متر فاصله دارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
عاصی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
0
1
انقلاب اسلامی یا هولوکاست محیط زیست؛ مسئله این است!
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان