تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

افشای راز تاریخی فرهاد مجیدی و استقلال

در هفته‌های گذشته بحث تقابل استقلالی‌های سابق با فرهاد مجیدی خیلی داغ شده است. این بحث وقتی علیرضا منصوریان در کنفرانس خبری بعد از بازی تیمش مقابل استقلال به فرهاد مجیدی حمله کرد که چرا بی‌اعتنا از کنار من رد شدی، شعله‌ور شد.

فرهاد مجیدی

رویداد۲۴ یکی از مدیران برجسته سابق ورزش ایران با تاکید بر اینکه نمی‌خواهد نامش فاش شود در خلال یک گفت‌وگوی دوستانه پرده از راز جالبی برداشت. ایشان تعریف کرد: «چند سال پیش و در زمان صدور مجوز حرفه‌ای برای استقلال میزبان برخی ستاره‌های سابق این باشگاه بودیم تا تکلیف مطالبات‌شان را روشن کنند. باور نمی‌کنید تمام آن‌هایی که جلوی دوربین‌ها یقه جر می‌دهند که عشق و زندگی ما استقلال است چطور بابت چند میلیون تومان چانه می‌زدند و حاضر نبودند رضایت بدهند.» این مدیر ورزشی در ادامه اضافه کرد: «تن‌ها یک نفر بود که بدون هیچ‌گونه بحثی آمد چک‌های مطالباتش را دراختیار کمیته قرار داد، برگه رضایتنامه را امضا کرد و رفت.»

از آن شخص پرسیدیم کدام بازیکن بود؟ و ایشان پاسخ داد: «فرهاد مجیدی.» در سال‌های گذشته استقلال و پرسپولیس برای دریافت مجوز حرفه‌ای و جذب بازیکن جدید با چالش پرداخت بدهی‌های معوق به بازیکنان سابق خود مواجه بودند. این چالش گاهی آن‌قدر عمیق می‌شد که برخی بازیکنان اعلام می‌کردند تا طلب خود را تمام و کمال دریافت نکنند رضایت نمی‌دهند. حتی تعدادی از این بازیکنان بعد از اینکه متوجه می‌شدند مجوز حرفه‌ای بدون جلب رضایت آن‌ها صادر شده دست به شکایت می‌زدند. پیگیری بازیکن برای دریافت مطالبات قانونی و لزوم تلاش مدیران برای پرداخت بدهی‌ها یک اصل است. هیچ‌گاه نمی‌توان بازیکنی را بابت اصرار به دریافت حق و حقوقش مورد شماتت قرار داد. در کنار این اصل خدشه‌ناپذیر گره‌های کوچک اخلاقی و ملاحظات انسانی هم وجود دارد و گویا فرهاد مجیدی که این روز‌ها روی نیمکت استقلال نشسته حسابی حواسش به این مرز‌های باریک هست.


بیشتربخوانید: خطر محرومیت تعلیقی تا ۱۴۰۲ بیخ گوش فرهاد مجیدی


هدف از نقل این خاطره ساختن دوقطبی‌های کاذب میان ستاره‌های سابق تیم‌های استقلال یا پرسپولیس نیست. این‌طور نیست که گفته شود با این تفاسیر فقط فرهاد مجیدی عاشق استقلال است و باقی پول پرستند. حتما در سال‌های قبل از فعالیت آن مدیر و در سال‌های بعد از آن بازیکنان آبی زیادی بودند که با توجه به شرایط تیم محبوب‌شان مرام به خرج دادند و از دریافت مطالبات‌شان چشم پوشیده‌اند. همان‌طور که برخی ستاره‌های سابق پرسپولیس نیز همین رویه را در پیش گرفتند و در زمان لازم باشگاه را از تنگنا خارج کرده‌اند.

چند سال پیش زمانی که فیروز کریمی سرمربی استقلال بود در مصاحبه‌ای گفت کمیته انضباطی باشگاه استقلال قصد دارد فرهاد مجیدی را جریمه مالی کند. فیروز با همان لحن طنز همیشگی‌اش گفت: «فرهاد رو سه بازی هم محروم کنیم براش مهم نیست، اما تا اسم میلیون میاد چهار ستون بدنش میلرزه. خیلی حساسه روی کلمه میلیون.» با این حال زمان ثابت کرد مجیدی هر چه که باشد پول‌پرست نیست، مخصوصا وقتی بحث استقلال وسط باشد.

در هفته‌های گذشته بحث تقابل استقلالی‌های سابق با فرهاد مجیدی خیلی داغ شده است. این بحث وقتی علیرضا منصوریان در کنفرانس خبری بعد از بازی تیمش مقابل استقلال به فرهاد مجیدی حمله کرد که چرا بی‌اعتنا از کنار من رد شدی، شعله‌ور شد. همه گفتند هیچ کدام از استقلالی‌های سابق دل خوشی از مجیدی ندارند، اما به شکل عجیبی هواداران استقلال پیوند عاطفی عمیقی با سرمربی فعلی تیم‌شان برقرار کرده‌اند. کسی چه می‌داند؟ شاید هواداران خیلی خوب می‌توانند احساس یک ستاره را نسبت به تیم محبوب‌شان درک کنند. حتی اگر دقیقا ندانند چه اتفاقاتی رخ داده است.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان