تاریخ انتشار: ۱۶:۴۷ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

خبر مهم درباره آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تدوین پیش‌نویس اولیه آئین‌نامه رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت خبر داد.

رتبه بندی معلمان

رویداد۲۴ محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به آخرین وضعیت تدوین آئین‌نامه اجرایی رتبه‌بندی معلمان از سوی دولت، گفت: پس از تصویب این قانون در مجلس و ابلاغ آن برای اجرا به دولت قوه مجریه پیش‌نویس این آئین‌نامه را تدوین کرده است.

وی ادامه داد: روز یکشنبه گذشته نیز مسئولان وزارت آموزش و پرورش با حضور در مجلس متن این آئین‌نامه را برای اعضای کمیسیون آموزش تشریح کردند که از نظر اعضای کمیسیون ایراداتی وجود داشت که باید برطرف شود.

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه باید به سرعت این آئین‌نامه از سوی وزارت آموزش و پرورش تدوین و برای تصویب به هیئت‌ وزیران ارسال شود، اضافه کرد: این آئین‌نامه باید بگونه‌ای تدوین شود که فرهنگیان از مزایای رتبه‌بندی به خوبی استفاده کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: باید در آئین‌نامه تدوین شده شرایط بگونه‌ای باشد که بحث علمی، جامع‌نگری و صلاحیت معلمان درنظر گرفته شود تا شاهد ارتقا شغلی این قشر زحمتکش در کشور باشیم.

احمدی با بیان اینکه قطعاً مجلس برای معیشت فرهنگیان اهمیت قائل است، اظهار کرد: باید آئین‌نامه قانون رتبه‌بندی به‌گونه‌ای باشد که کف افزایش حقوق معلمان طبق این قانون 45 درصد باشد.

منبع: تسنیم
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان