تاریخ انتشار: ۱۸:۰۹ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

امام جمعه مازندران: اجرای پروژه پتروشیمی میانکاله ضروری است

امام جمعه ساری خواستار بررسی منصفانه و علمی مسائل زیست محیطی پروژه پتروشیمی میانکاله شد و گفت: مازندران از داشتن صنایع مادر فقیر است و همواره برخورد سلبی برای ایجاد صنایع درست نیست و باید راهکار دقیق و علمی داده شود.

تالاب میانکالهرویداد۲۴ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه استان نیازمند صنایع مادر است، بررسی علمی، منصفانه و دور از غرض ورزی مسائل زیست محیطی پروژه پتروشیمی میانکاله را ضروری خواند.

محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه ساری با تاکید بر تقوای الهی آن را مسئله مهم دانست و گفت: حضرت علی (ع) در لحظات آخر عمر شریف به فرزندانشان سفارش تقوا داشته است.

وی گرامیداشت شهادت مولای متقیان اظهار داشت: حضرت علی (ع) برای عدالت، صلح و سازش، تقوای و پاکی به شهادت رسید و باید نسبت به این امام همام عدالت داشته باشیم همانگونه که انتظار داریم امام با ما به عدالت رفتار کند.

وی با تبریک فرارسیدن ایام قدر خواستار بهره گرفتن از فرصت معنوی شب‌ها و روز‌های قدر تاکید کرد و گفت: ایام قدر همانند عید است و باید از این فرصت به خوبی بگیریم.

آیت الله لائینی با اشاره به مناسبت‌های پیش روی و شهادت سردار قرنی و تشکیل سپاه پاسداران اظهار داشت: به برکت سپاه پاسداران مملکت از ناامنی‌های درون و برون مرزی با کمک نهاد‌های امنیتی محفوظ مانده است.

امام جمعه ساری با اظهار اینکه حکومت عدل علی (ع) به عنوان تابلوی ماندگار در صفحه تاریخ درخشان شده و به خاطر عدالت به شهادت رسیده است، افزود: همچنین حضرت امام زمان (عج) نیز با ظهور حکومت عدل جهانی را برقرار خواهد کرد.

وی ادامه داد: طی چهار دهه اخیر نظام و حکومت اسلامی با شعار با حکومت عدل علی (ع) قیام کرده است و از سوی دیگر مقدمه و زمینه ساز انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) است و با سیره دو امام پیوند برقرار کرده است.

نظام اسلامی دنباله روی حکومت عدل علی (ع) است
نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: امروز وظیفه حکومت است که شیرینی عدالت را در ذائقه مردم بنشاند و نشان دهد حکومت جمهوری اسلامی دنباله رو حکومت عدل علی (ع) و مقدمه حکومت جهانی حضرت مهدی (عج) است و ساده زیستی مسئولان مهمترین انتظار مردم از حکومت داران است.

وی تاکید کرد: در چنین حکومتی نباید شاهد اشرافیت و تجملات باشیم و گرفتن حقوق نجومی، اختلاس و ... زیبنده نیست این درحالی که شمار زیادی از مسئولان پاکدست و خوش رفتار هستند، بنابراین انتظار داریم دستگاه‌ها با مظاهر بی عدالتی برخورد کنند.

لائینی داشتن عدالت نسبت به وحوش و محیط زیست، منابع طبیعی و انفال را لازم دانست و گفت: باید این مناطق باارزش حفظ شوند و اجازه سو استفاده به افراد را ندهیم و در صنایع نیز باید حق عدالت را رعایت کنیم.

وی با تاکید براینکه مازندران نیازمند صنایع تبدیلی و مادر است، گفت: نباید به بهانه محیط زیست جلوی صنایع مادر گرفته شود و از سوی دیگر نباید دنبال صنایعی برویم که محیط زیست را لطمه بزند و حیات وحش و منابع طبیعی را به خطر اندازد.

امام جمعه ساری با اظهار اینکه هر پروژه‌ای باید پیوست زیست محیطی داشته باشد، به موافقت و مخالفت‌هایی درباره پروژه پتروشیمی میانکاله اشاره کرد و گفت: یک تیمی بدون غرض ورزی‌های سیاسی و انتخاباتی، مسئله پتروشیمی و دیگر طرح‌ها را بررسی و پیوست زیست محیطی آن را دقیق ارزیابی کنند و اگر ضررش به سودش می‌چربد باید جلوگیری شود وگرنه اجرای آن برای ایجاد اشتغال ضروری است.

وی خواستار بررسی منصفانه و علمی مسائل زیست محیطی پروژه پتروشیمی میانکاله شد و گفت: مازندران از داشتن صنایع مادر فقیر است و همواره برخورد سلبی برای ایجاد صنایع درست نیست و باید راهکار دقیق و علمی داده شود.

لائینی تصریح کرد: اگر واقعاً دل برای محیط زیست می‌سوزد تالاب میانکاله بار‌ها و بار‌ها دچار آتش سوزی شد چرا یک مرکز اطفای حریق در آن احداث نمی‌شود و از سوی دیگر هر روز چندین میلیون مازوت در نیروگاه نکا مصرف می‌شود و چرا جلوی مازوت سوزی گرفته نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: همچنین چرا جلوی تخریب منابع طبیعی در مناطق مختلف استان از جمله غرب مازندران گرفته نمی‌شود و تیم علمی و فنی باید مزایا و معایت پتروشیمی میانکاله را بررسی کند.

وی ادامه داد: در کشور‌های اروپایی که شرایطی شبیه مازندران دارند چگونه صنایع مادر و پتروشیمی وجود دارد، ولی در استان جلوگیری می‌شود.


بیشتر بخوانید: سخنگوی دولت: کلنگ زنی پروژه میانکاله متوقف شده است/ مقصر گرانی دولت قبلی است


امام جمعه ساری با محکوم کردن اقدامات و جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه از جمله افغانستان و کشتار انسان‌های بیگناه اظهار داشت: می‌خواهند مسئله فلسطین را از محور گفتگو به حاشیه برند که جنایتی بزرگ است.

وی گفت: امروز به آمریکا ورژیم صهیونیستی و همدستان اعلام می‌کنیم که ملت ایران در راستای مبارزه با ظالمان هرگز از پای نخواهد نشست.

منبع: مهر
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
0
3
متاسفانه تعداد زیاد و وجود مراکز قدرت باعث به وجود آمدن بی نظمی ودر نتیجه ضعیف تر شدن مملکت شده ومطمئن باشید روزی همین بی نظمی ها دامن خود آقایان را خواهد گرفت آقای امام جمعه شما دارید طبیعتی راکه صدها سال طول کشیده تا درست شود دارید از بین میبرید مطمئن باشید فردا بیابانی از جنگل خواهید ساخت تا دیر نشده جلوی آنرا بگیرید
احسان معتمدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
0
3
امام جمعه محترم
زمین های زیبا را خراب نکن در مطلبی که علم نداری حرف نزن
استان های لرستان من و کردستان و کرمانشاه و ایلام و مازندران و گیلان و اینها که آب دارند و خاک باید قطب کشاورزی شوند نه زمینهای طلا را خراب کنند به پتروشیمی .
پس کجا گوسفند و گاو و میوه جان و حبوبات و برنج و اینها بکارند چرا مسیولین ما اینقدر پروفسور تشریف دارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
0
2
دو هزار نفر استغال هیچ آماری از دولت کم با زیاد نمیکند هیچ تاثیری در آمار بیکاری ندارد. بهانه نکن ،کی سفارش کرده. از تریبون نماز جمعه به نفع جیب عدهدایی خاص هزینه کنی در ضمن اشتغال این دوهزار نفر. سفره میلیونها ایرانی در آینده را جمع خواهد کرد و حداقل یک میلیون بیکاری در آینده را خواهید داشت
نظرات شما
پیشخوان