تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

هشدار هواشناسی؛ از گرد و خاک در برخی نقاط تا بارش باران در ۱۳ استان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا آخرین پیش‌بینی‌ها را درخصوص وضعیت جوی کشور اعلام کرد.

اخبار هواشناسی

رویداد۲۴ صادق ضیاییان رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز یکشنبه (۴ اردیبهشت) فعالیت سامانه بارشی در استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان ادامه دارد و اواخر وقت این سامانه از کشور خارج خواهد شد.

ضیاییان گفت: از بعد از ظهر امروز با ورود سامانه بارشی دیگری در بخش‌هایی از کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان، لرستان، همدان، گیلان، مازندران، ارتفاعات جنویی البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران ، سمنان و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار باران، گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد ریزش تگرگ انتظار می‌رود. 

وی افزود: دوشنبه (۵ اردیبهشت) شدت فعالیت سامانه بارشی افزایش می‌یابد و گستره آن نواحی شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی را در برمی‌گیرد. 

به گفته ضیاییان، سه‌شنبه (۶ اردیبهشت) این شرایط علاوه بر مناطق ذکر شده در مرکز و بخش‌هایی از جنوب کشور ادامه خواهد داشت.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:چهارشنبه (۷ اردیبهشت) سامانه بارشی در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و شرق و پنجشنبه (۸ اردیبهشت)  در شمال غرب و با شدت کمتر در مرکز کشور فعال خواهد بود.

وی با بیان اینکه طی سه روز آینده در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق وزش باد نسبتا شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک انتظار می‌رود، اظهار کرد: این شرایط سه‌شنبه برای نواحی مرکز و جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گفته ضیاییان دوشنبه غرب و سه شنبه مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا ( ۵ اردیبهشت) نیمه‌ابری و ابری و همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۰ و حداکثر دمای ۲۷ درجه سانتیگراد و طی ‌روز سه‌شنبه ( ۶ اردیبهشت ) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق  و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا ( ۴ و ۵ اردیبهشت) اهواز با دمای ۳۶ و ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۳ و ۸ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان