تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

جدایی این بازیکنان ضربه بزرگی به پرسپولیس زد

پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان اصفهان گفت: مشکلات ساختاری در خط دفاعی باعث شده تا روند ناکامی‌های اخیر در لیگ برتر و جام حذفی دوباره در لیگ قهرمانان آسیا برای سپاهان تکرار شود.

قرارداد بازیکنان پرسپولیس

رویداد۲۴ احمد جمشیدیان د رباره عملکرد تیم فوتبال سپاهان اصفهان در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: قطعا انتظارات از تیم باکیفیت و باسابقه‌ای مانند سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا بیشتر از این‌هاست. متاسفانه همان اتفاقاتی که در لیگ برای سپاهان رخ داده، اکنون در لیگ قهرمانان هم بلای جان این تیم شده است.

وی ادامه داد: سپاهان همان کیفیت و بازی روانی که در لیگ برتر به نمایش می‌گذارد را در لیگ قهرمانان هم تکرار کرده، اما مشکلاتی که در ساختار دفاعی این تیم وجود دارد، باعث شده گل‌های بدی بخورد تا اکنون شرایط سختی در جدول داشته باشد. اگر دیدار هفته سوم مقابل التعاون عربستان که سپاهان از دقیقه ۱۰ نفره شد را کنار بگذاریم، شاگردان نویدکیا در ۴ بازی دیگر موفق به کسب ۷ امتیاز شدند و این درحالیست که به نظرم در بازی رفت با الدحیل هم حق سپاهان باخت نبود.

فوتبال ایران با چالش و کمبود مدافعان میانی روبرو است
جمشیدیان با تاکید بر کمبود مدافعان میانی در فوتبال ایران، خاطرنشان کرد: عملکرد فنی بازیکنان سپاهان در خط هافبک و همچنین در خط حمله قابل دفاع است، اما مشکلات ساختاری در خط دفاعی باعث شده تا روند ناکامی‌های اخیر در لیگ برتر و جام حذفی دوباره در لیگ قهرمانان آسیا برای سپاهان تکرار شود. در حال حاضر فوتبال ایران در بحث مدافعان میانی با چالش و کمبود روبرو است. اگر همین حالا شجاع خلیل‌زاده و حسین کنعانی‌زادگان را از خط دفاعی تیم ملی کنار بگذاریم، با چالشی جدید در پست مدافعان میانی روبرو خواهیم شد.

بازیکن سابق تیم سپاهان افزود: رفتن همین مدافعان میانی ضربه بزرگی به پرسپولیس زد، چرا که این تیم در این فصل اندازه چند فصل اخیر گل خورده است این یعنی آنکه پرسپولیس به خاطر خط دفاعی قدرتمندش ۵ سال قهرمان لیگ شد. حتی تیم استقلال که اکنون در صدر لیگ برتر ایستاده به خاطر عملکرد درخشانش در خط دفاعی و نباختن در رده نخست جدول قرار دارد. سپاهان از نظر مهره و بازیکن نفرات خوبی در حد لیگ برتر یا گروهش در لیگ قهرمانان آسیا در اختیار دارد و مشکل اصلی این تیم ضعف در ساختار دفاعی است. اگر سپاهان همین مشکلات در خط دفاعی را نداشت شاید الان صدرنشین لیگ و گروهش در آسیا بود.

تعداد گل‌های زده شده توسط برترین مهاجمان لیگ به ۱۰ هم نمی‌رسد
جمشیدیان با اشاره به نیاز سپاهان به مهاجمان تراز اول، تصریح کرد: سپاهان در هر ۵ بازی قبلی دقیقا به یک شکل گل خورده و فقط نوع گلی که خورده زمینی یا هوایی بود. مگر می‌شود تمام گل‌هایی که یک تیم می‌خورد به یک شکل باشد؟ مهاجمانی مانند شهباززاده و مغانلو بازیکنانی هستند که هر فصل به طور میانگین نزدیک به ۱۰ گل می‌زنند و این فصل همین آمار را تکرار کرده‌اند، اما سپاهان به مهاجمانی مانند ابراهیم توره و عماد رضا نیاز دارد که بتوانند در طول یک فصل بیش از ۲۰ گل به ثمر برسانند. اگر همین گل‌هایی که از روی نقطه پنالتی زده شده را کنار بگذاریم تعداد گل‌های زده شده توسط برترین مهاجمان لیگ به ۱۰ هم نمی‌رسد.


بیشتر بخوانید: تصمیم عجیب یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس


پیشکسوت باشگاه سپاهان افزود: البته این یک موضوع کلی به حساب می‌آید و مختص سپاهان نیست. اینکه گل‌های زده شده توسط مهاجمان در لیگ برتر به زور به ۱۰ می‌رسد دلیل دیگری هم دارد که مربوط به مسائل مالی است. هر مهاجمی که در لیگ ایران خوب گل می‌زند، در فصل بعدی و به محض مواجه شدن با یک پیشنهاد خوب خارجی ترجیح می‌دهد تا به خاطر شرایط مالی قید بازی در لیگ برتر را بزند و به لیگ‌های درجه ۲ اروپایی و یا حاشیه خلیج فارس بپیوندند. همین باعث شده تا اکنون لیگ برتر با خلا مهاجمان گلزن روبرو باشد.

باید به مربی پرتغالی زمان داده شود
بازیکن پیشین استقلال در مورد تاثیر اضافه شدن مربی پرتغالی (لوییز مارتینز) به کادر فنی سپاهان اظهار کرد: در ابتدا باید تاکید کنم که که شناخت کاملی از مربی پرتغالی ندارم، اما اگر او به خاطر مسائل تمرینی به کادر فنی اضافه شده باشد، زمان کافی برای پیاده‌سازی افکار تاکتیکی خود را نداشته است، زیرا پس از هر بازی تنها ۲ روز زمان برای ریکاوری وجود دارد و نمی‌توان کاری فراتر از این را انتظار داشت. همچنین اگر مارتینز برای همکاری فنی با نویدکیا به سپاهان پیوسته باشد فعلا زود است راجع به میزان توانایی‌های فنی‌اش صحبت کرد و باید زمان داد. همین شرایط برای گابریل پین هم بود و چندین هفته طول کشید تا توانست کمک حال فرهاد مجیدی در امور فنی شود.

جمشیدیان در پایان گفت: ۱۰۰ درصد به پیروزی سپاهان مقابل الدحیل امیدوارم. البته پیروزی سپاهان مقابل الدحیل و صعودش به دور حذفی فقط در دستان خودش نیست، زیرا اگر نماینده عربستان با هر نتیجه‌ای به پیروزی برسد، سپاهان شانسی برای صعود نخواهد داشت. به نظرم سپاهان باید تمام تمرکزش روی بازی با الدحیل باشد و در ابتدا از سد همین حریف بگذرد و سپس حواسش به بازی التعاون و پاختاکور باشد. صعود الدحیل به دور حذفی قطعی شده و قطعا مقابل سپاهان به آب و آتش نخواهد زد که همین فرصت خوبی برای نویدکیا و شاگردانش به حساب می‌آید.

منبع: میزان
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: پرسپولیس تهران
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان