تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
رئیس جمهور در دیدار جمعی از فرهنگیان:

دولت مصمم است همه ابعاد قانون رتبه‌بندی معلمان را مورد توجه قرار دهد

رئیس جمهور افزود: متأسفانه در خصوص رتبه‌بندی معلمان صرفاً بخش مالی برجسته شده، اما از ابعاد مختلف دیگری که می‌تواند جایگاه فرهنگیان را در جامعه ارتقاء دهد، غفلت شده است که این به نوعی ظلم در حق این قشر فرهیخته است.

دولت مصمم است همه ابعاد قانون رتبه‌بندی معلمان را مورد توجه قرار دهد

رویداد۲۴ سیدابراهیم رئیسی دوشنبه شب در نشست هم‌اندیشی با جمعی از فرهنگیان و فعالان حوزه تعلیم و تربیت کشور، بر ضرورت حمایت عملی از فرهنگیان تاکید کرد و اظهار داشت: دولت مصمم است همه ابعاد قانون رتبه‌بندی معلمان را در راستای ارتقاء شأن و منزلت فرهنگیان عزیز مورد توجه قرار دهد و به این وسیله در راستای ارتقای کیفیت آموزش در کشور گام بردارد.

رئیس جمهور افزود: متأسفانه در خصوص رتبه‌بندی معلمان صرفاً بخش مالی برجسته شده، اما از ابعاد مختلف دیگری که می‌تواند جایگاه فرهنگیان را در جامعه ارتقاء دهد، غفلت شده است که این به نوعی ظلم در حق این قشر فرهیخته است.

رئیسی اجرای سند تحول آموزش و پرورش را یک ضرورت خواند و گفت: این سند از اسناد بالادستی است و دولت حتماً آن را به عنوان مهم‌ترین سند پیگیری و اجرایی خواهد کرد.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر لزوم پیگیری وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان، گفت: پیگیری وضعیت این صندوق از مهم‌ترین دغدغه‌های فرهنگیان محترم است و ضرورت دارد، مسئولان مربوطه با جدیت در این زمینه اقدام کنند و در راستای رفع نگرانی معلمان عزیز گام بردارند.

 رئیسی همچنین با انتقاد از وجود سامانه‌های متعدد و پراکنده در حوزه تعلیم و تربیت بر لزوم نظم‌بخشی به این سامانه‌ها، تأکید کرد و از وزیر آموزش و پرورش خواست هر چه سریعتر این اقدام برای ساماندهی این عرصه را آغاز نماید.

رئیس جمهور در ادامه با تقدیر از همت و تلاش دلسوزانه معلمان کشورمان در دوران کرونا که عرصه آموزش به دانش‌آموزان را رها نکردند، اظهار داشت: معلمان عزیز در دوره کرونا واقعاً مجاهدانه وارد عرصه شدند و با خلاقیت و ابتکار تلاش کردند تعلیم و تربیت فرزندان‌مان دچار وقفه یا افت نشود.

دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود مطالب مطرح شده در خصوص استفاده بهینه از فضای مدرسه در جهت ارتقاء تعلیم و تربیت را حائز اهمیت دانست و گفت: ضرورت دارد تلاش کنیم استفاده بهتر و مناسبی از ظرفیت‌ها و امکانات موجود داشته باشیم تا بهره‌وری افزایش یابد.

 رئیسی در ادامه به اهمیت جذب نیروی انسانی کارآمد، جوان و انقلابی به بدنه آموزش و پرورش اشاره کرد و با یادآوری جایگاه مهم دانشگاه فرهنگیان در این حوزه، گفت: امروز باید این دانشگاه هم در حوزه زیرساخت‌های آموزشی و هم نیروی انسانی متعهد و متخصص، متحول شود.


بیشتر بخوانید: ترمیم کابینه رئیسی با حذف محسن رضایی کلید خورد؟


رئیس جمهور در خصوص سخنان یکی از حاضرین، مبنی بر ایجاد تحول در شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: ضمن احترام به همه پیشکسوتان و کسانی که در حوزه آموزش و پرورش تلاش کرده‌اند، امروز ضرورت دارد که شورای عالی آموزش و پرورش به عنوان اتاق فکر ایجاد تحول آموزشی در کشور نقش‌آفرینی کند و با حضور نیرو‌های تحول‌خواه، نگاه نو و خلاقانه در آن حاکم شود.

رئیسی افزود: نیرو‌های باکفایت و متعهد فراوانی در نقاط مختلف کشور حضور دارند که می‌توانند منشأ تحول در حوزه‌های مختلف باشند و ضرورت دارد از این ظرفیت استفاده شود.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به سخنان یکی از معلمان در خصوص نظام عادلانه پرداخت حقوق، تصریح کرد: دولت معتقد است که در همه حوزه‌ها باید بر مبنای عدالت رفتار شود و لازم است عدالت در جذب نیرو، عدالت در بکارگیری، عدالت در ارتقاء و عدالت در پرداخت حقوق همزمان مورد توجه قرار بگیرد.

 رئیسی با تاکید بر ایجاد فضای رقابتی برای جذب نیرو به آموزش و پرورش، افزود: برای جذب نیروی متعهد به آموزش و پرورش باید بستری فراهم شود که در رقابت عادلانه بهترین‌ها جذب آموزش و پرورش شوند، چرا که این حوزه، جایگاه ویژه‌ای دارد و لازم است کسانی در آن فعال باشند که نگاه انسان‌ساز و تربیتی داشته باشند. همچنان که خداوند برای تربیت انسان‌ها بهترین مخلوقات خود را فرستادند.

در این نشست ۱۶ نفر از فرهنگیان و فعالان حوزه آموزش و پرورش کشور در سخنانی دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود را برای تقویت و ارتقاء تعلیم و تربیت و رفع مشکلات فرهنگیان مطرح کردند.

افزایش سرانه فضای آموزشی در مناطق محروم، حمایت از معلمان شاغل در مناطق محروم، تقویت معاونت پژوهشی، فرهنگ‌سازی در خصوص بازیافت کاغذ باطله و استفاده از آن برای مدرسه‌سازی، ارتقاء کیفیت برنامه‌های آموزشی معلمان قرآن، بهبود روش‌های تعلیم قرآن در مدارس، تهیه و تکمیل تجهیزات کارگاهی در هنرستان‌ها، توجه به انتصابات در حوزه آموزش و پرورش، برخورد با مافیای کتب درسی، رفع مشکلات و چالش‌های آموزش و پرورش عشایری، ارتقاء کیفیت مدارس دولتی و یک دست کردن مدارس در سراسر کشور، توجه به سیستم ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی، توجه به همسان‌سازی حقوق معلمان، تأکید بر عدالت آموزشی، رفع مشکلات دانشگاه فرهنگیان، استفاده از مدیران جهادی و انقلابی در حوزه آموزش و پرورش، خانه‌تکانی در شورای عالی آموزش و پرورش، اجرای قانون جامع ایثارگران و نظم‌بخشیدن به سامانه‌های موجود در آموزش و پرورش از جمله محور‌های سخنان فرهنگیان در این نشست بود.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
0
1
معنیش اینه که تا حالا مجلس داشت با گاواهن رتبه بندی رو شخم میزد الان دولت مصمم است با تراکتوری که در روستای کنازق نمین از روی یه خرس زبان بسته عبور کردند و ستون فقرات حیوان خرد شد از روی رتبه بندی عبور کرده و کار را یکسره کند ....
نظرات شما
پیشخوان