تاریخ انتشار: ۱۵:۵۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
حسین کنعانی‌مقدم:

دولت باید در کارآمدی وزرا تجدیدنظر کند/ تیم اقتصادی رئیسی اکثرا گل به خودی می‌زنند

ین فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که به کدام بخش‌های دولت انتقاد وارد است، گفت: دولت باید در بحث کارآمدی وزرایی که در وزارتخانه‌های مختلف مشغول به کار هستند، تجدیدنظری انجام دهد. قاعده کار هم به این شکل است که دولت‌ها بعد از مدتی تغییراتی را ایجاد می‌کنند تا کارآمدی بیشتری داشته باشند.

دولت باید در کارآمدی وزرا تجدیدنظر کند/ تیم اقتصادی رئیسی اکثرا گل به خودی می‌زنند

رویداد۲۴ حسین کنعانی‌مقدم، فعال سیاسی اصولگرا درباره اینکه اصولگرایان قبل از آمدن رئیس دولت سیزدهم حمایت زیادی از او انجام دادند، اما با گذشت کمتر از یک سال از عمر دولت سرعت انتقادات از او بالا رفته و اینکه ریشه این کار به کجا برمی‌گردد، گفت: قطعا یک دولت انقلابی و مردمی باید مورد انتقاد قرار بگیرد. چون امر به معروف و نهی از منکر یکی از اصول اصولگرایان است که در قانون اساسی مورد توجه قرار گرفته است؛ بنابراین هر دولتی بر سر کار بیاید، باید از وظیفه شرعی خود برای اصلاح امور دولت، بهبود شرایط و حل مشکلات مردم بهره بگیریم.

به گزارش ایلنا، کنعانی‌مقدم افزود: امر به معروف و نهی از منکر کردن هم قطعا با نقد آغاز و بعد با اعمال قدرت ادامه پیدا می‌کند. این نقد می‌تواند تصمیم‌سازی‌های دولت را تحت تاثیر قرار دهد. ما هیچ عقد اخوتی برای تعریف و انتقاد از دولت با کسی نبستیم. کسی که می‌آید و مسئولیت مدیریت دولت را بر عهده می‌گیرد، بر اساس وعده‌هایی است که در شعار‌های انتخاباتی خود مطرح کرده و اگر به آن وعده عمل نکند، مصداق آیه قرآن «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لِمَ تَقُولُونَ مَا لَا تَفْعَلُونَ. کَبُرَ مَقْتًا عِنْدَ اللَّهِ أَنْ تَقُولُوا مَا لَا تَفْعَلُونَ که به معنای‌ای کسانی که ایمان آوردید، چیزی را نگویید که به آن عمل نمی‌کنید و خداوند سخت می‌گیرد بر کسانی که چیزی را می‌گویند و به آن عمل نمی‌کنند.» قرار می‌گیرد و نقد‌ها باید انجام شود، اما نقد نباید با تخریب همراه باشد.

وی تاکید کرد: بعضی‌ها نقد را همراه با تهمت، تخریب، بی‌انصافی، بی‌عدالتی و اقدامات مخرب انجام می‌دهند که ما این موضوع را نمی‌پذیریم. زیرا با شرایطی که امر به معروف و نهی از منکر دارد، تطبیق ندارد؛ بنابراین به نظر می‌رسد، این نقد درونی که روش جریان اصولگرایی و همچنین امر به معروف و نهی از منکر بوده، مربوط به اصل جریان اصولگرایی و انقلابی است.

کنعانی‌مقدم در پاسخ به این سوال که در مجلس یکی از نمایندگان طرح عدم کفایت ریاست‌جمهوری را کلید زده در نهایت چه اتفاقی خواهد افتاد، گفت: طبیعتا با یک گل بهار نمی‌شود. حالا یک نفر در مجلس بر حسب تکلیف شرعی خود احساس کرده که باید در این زمینه اقدامی انجام دهد. حالا ۲۹۰ نماینده داریم که باید همه نمایندگان به تصمیم مشخص برسند؛ بنابراین برای بررسی طرح عدم‌کفایت سیاسی رئیس‌جمهور باید مقدماتی فراهم شود که امروز آن شرایط برای این کار وجود ندارد.


بیشتر بخوانید: بعید است نمایندگان حوصله و جسارت استیضاح را داشته باشند/ رئیسی باید اطرافیانش را پالایش کند


این فعال سیاسی در پاسخ به این سوال که به کدام بخش‌های دولت انتقاد وارد است، گفت: دولت باید در بحث کارآمدی وزرایی که در وزارتخانه‌های مختلف مشغول به کار هستند، تجدیدنظری انجام دهد. قاعده کار هم به این شکل است که دولت‌ها بعد از مدتی تغییراتی را ایجاد می‌کنند تا کارآمدی بیشتری داشته باشند. نکته بعدی هم آنکه با آنکه تیم اقتصادی دولت، تیم پرستاره‌ای است، اما چون کار تیمی را تا به حال انجام نداده‌اند، اکثرا گل به خودی می‌زنند. کار تیمی و گروهی نیازمند هماهنگی است که این هماهنگی وجود ندارد.

کنعانی‌مقدم در پاسخ به کنار رفتن محسن رضایی از کمیسیون اقتصادی دولت در نهایت چه نتیجه‌ای خواهد داشت، گفت: آقای محسن رضایی تئوریسین مسائل اقتصادی دولت بوده و آقای رئیسی هم بنا به تجربه ایشان در سیاست‌گذاری‌ها و مباحث اقتصادی، آقای رضایی را به عنوان معاون اقتصادی منصوب کرده است قطعا بیرون رفتن او از کمیسیون اقتصادی دولت می‌تواند موجب این شود که شاهد تغییراتی در تیم اقتصادی دولت باشیم.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: دولت سیزدهم
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان