تاریخ انتشار: ۱۴:۱۷ - ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱

تزریق دز چهارم واکسن به گروه‌های پرخطر

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درخصوص تزریق دز چهارم واکسن تاکید کرد: تزریق دز چهارم واکسن کووید ۱۹ فعلا برای بیماران خاص و سالمندان بالای ۸۰ سال و گروه‌های ارایه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی که ۶ ماه از تزریق دز سوم آن‌ها گذشته انجام می‌شود.

تزریق دز چهارم واکسن به گروه‌های پرخطر

رویداد۲۴ دکتر علیرضا زالی در گفت و گویی با بیان اینکه تعداد بستریان بیماری کرونا در طول چهار هفته اخیر به پایین‌ترین میزان رسیده است، بر ضرورت دریافت دز سوم واکسن کرونا و تکمیل فرایند واکسیناسیون شهروندان تاکید کرد.

وی همچنین اظهارکرد: شرایط تهران در حوزه امیکرون نسبتا باثبات است و تعداد بستریان در طول چهار هفته اخیر به پایین‌ترین میزان رسیده و مرگ و میر کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به این که واکسیناسیون کووید۱۹ در تهران درحال رسیدن به ۲۶ میلیون نفر است، خاطرنشان کرد: تاکنون حدود ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر دز اول، ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر دز دوم و پنج میلیون ۲۵۰ هزار نفر نیز دز سوم واکسن را تزریق کرده اند.


 بیشتر بخوانید: چرا واکسن‌سازهای داخلی زمین‌گیر شدند؟


وی به شهروندان تهرانی توصیه کرد با توجه به گذشت چهار تا ۶ ماه از دریافت دز دوم واکسن و تنزل سطح آنتی بادی در بدنشان حتما برای دریافت دز سوم اقدام کنند و برای تکمیل فرایند واکسیناسیون خود در اسرع وقت به مراکز واکسیناسیون اقدام کنند.

دکتر زالی درخصوص تزریق دز چهارم واکسن نیز یادآور شد: فعلا تزریق دز چهارم واکسن کووید ۱۹ برای بیماران خاص و سالمندان بالای ۸۰ سال و گروه‌های ارایه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی که شش ماه از تزریق دز سوم آن‌ها گذشته باشد انجام می‌شود.

منبع: ایرنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
پیشخوان