تاریخ انتشار: ۱۱:۰۹ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

طرح رتبه‌بندی معلمان در یک ماه آینده اجرایی می‌شود؟

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان اینکه این هفته آیین‌نامه نهایی طرح رتبه‌بندی نهایی می‌شود و در مدت یک ماه آینده اجرایی می‌شود، گفت: به این منظور ۲۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که آن را ناکافی دیدیم و ۱۳ هزار میلیارد دیگر اضافه کردیم.

رتبه بندی معلمان

رویداد۲۴ عبدالله ایزدپناه رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با اشاره به سالروز بزرگداشت مقام معلم و شخصیت شهید مطهری اظهار کرد: شهید مطهری به گونه‌ای در نوع جامعه ما بی نظیر است؛ مردی که صاحب همه علوم است و کمتر دانشمند و نویسنده‌ای می‌بینید که در همه ابعاد صاحب نظر باشد. مطهری یک عارف و جامعه‌شناس بود و به این دلیل، انسان بی‌نظیری است. پیشاپیش هفته معلم را گرامی می‌داریم.

وی ادامه داد: نقش معلم در جامعه اسلامی، نقشی ستودنی است و هیچ‌کس نمی‌تواند انکار کند که معلمان نمی‌توانند نقش اصلی را بازی کنند. اگر در جامعه، صنوف را نگاه کنیم می‌بینم که معلمان می‌توانند نقش اصلی را در اداره جامعه داشته باشند، همان گونه که پیش از انقلاب نقش اساسی ایفا کردند و امروز نیز با ادامه این کار باید در اداره کشور نقشی جدی داشته باشند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: معلمان کارخانه انسان‌سازی هستند. بخش عظیمی از افراد جامعه در اختیار معلمان است لذا می‌توانند نقش بسیار موثری نیز در مسیر تعالی داشته باشند و هم عکس آن نقش را داشته باشند. آمار معلمان شهید نشان می‌دهد که نقش آن‌ها در جنگ بی‌نظیر بود؛ بخش اعظمی از جنگ بر دوش جامعه فرهنگیان و دانش‌آموزان بود.

ایزدپناه خطاب به فرهنگیان عنوان کرد: اکنون نیز برای ادامه استقلال کشور، می‌توانید نقشی موثر و واقعی داشته باشید. معلمان باید هوشیار باشند زیرا دشمن در جنگ نظامی ناکام ماند و انشاءالله در جنگ اقتصادی نیز ناکام می‌شود و ما از این مسیر عبور می‌کنیم. جامعه رو به ترقی است اما ممکن است در برخی ادوار و حتی در دولت فعلی یا قبلی اشتباهاتی وجود داشته باشد اما دشمن فشار سنگینی را در چند سال گذشته به جامعه وارد کرد.

وی یادآور شد: در این دوران با وجود اینکه هنوز تحریم‌ها باقی است، یک میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت صادر می‌کنیم. بررسی‌ها نشان می‌دهد که ما بدهی نداریم و خوشبختانه بدهی‌ها توسط دولت پرداخت شده است و در حال رسیدن به ساحل هستیم. دشمن نمی‌خواهد ما به ساحل برسیم، دشمن متوجه شده که حرکت نظام رو به رشد و رو به جلو است و بنابراین شروع به انتشار ناامیدی و یاس در فضای مجازی کرده است در حالی که در این نظام، یاس وجود ندارد.


بیشتربخوانید: رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر آموزش و پرورش باید بازداشت شوند/ برای معلمان پرونده امنیتی درست کرده‌اند


رئیس مجمع نماینگاه خوزستان در خصوص پیگیری مطالبات معلمان تاکید کرد: فرهنگیان عزیز، دولت و مجلس به جد نگاه ویژه‌ای به مطالبات فرهنگیان دارد، حتی در دولت قبل نیز این نگاه وجود داشت اما منابعی وجود نداشت.

وی با بیان اینکه مجلس با حساسیت خاصی در تایید وزیر آموزش و پرورش عمل کرد، گفت: در دو سال گذشته بخش زیادی از عملکرد مجلس، بر آموزش و پرورش متمرکز شد. نه در مجلس نه در دولت فعلی و نه در دولت قبلی نگاه این گونه نبوده است که به فرهنگیان جفا شود و قطعا شما را درک کرده‌ایم.

ایزدپناه با اشاره به اجرایی شدن طرح رتبه‌بندی معلمان بیان کرد: بحث رتبه‌بندی معلمان به مدت ۱۰ سال به جایی نرسیده بود. مجلس از روز اول در نشست با دولت، وزارت و کمیسیون آموزش، بحث رتبه‌بندی را پیگیری کرد؛ این رتبه‌بندی باید به سرانجام می‌رسید. در دولت قبلی لایحه به مجلس رسیده بود، پس از بررسی‌ها دیدیم در این لایحه آنچه فرهنگیان می‌خواستند، نبود اما در مجلس آن‌قدر روی آن کار شد و چکش‌کاری کردند تا ایرادات رفع شود و در نهایت پس از تلاش‌های بسیار، به نقطه مناسبی رسید.

وی تأکید کرد: این هفته آیین‌نامه نهایی طرح رتبه‌بندی نهایی می‌شود و در مدت یک ماه آینده اجرایی می‌شود. به این منظور ۲۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که آن را ناکافی دیدیم و ۱۳ هزار میلیارد دیگر اضافه کردیم.

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
0
1
آنکه فکر می کنی خودت هستی. نه ما حاملان علم يعنی معلمان. پایدار باشید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
0
1
با قبولی طاعات و عبادات از مسئولین محترم تقاضای عاجزانه دارم که رتبه‌بندی را هر چه زودتر به مرحله اجرا بگذارند که بیشتر از این شرمنده اهل و عیال نباشیم.
نظرات شما
پیشخوان