تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

تبعات قهرمانی نساجی برای فرهاد مجیدی!

استقلال در سه سال اخیر دو بار با هدایت فرهاد مجیدی راهی فینال جام حذفی شده و هر بار هم با قبول شکست مقابل تراکتور و فولاد دستش از رسیدن به جام کوتاه مانده است.

فرهاد مجیدی

رویداد۲۴ بر خلاف انتظار، دیدار فینال جام حذفی بدون حضور یک تیم تهرانی و یکی از دو تیم پرسپولیس و استقلال اواخر هفته گذشته به میزبانی ورزشگاه آزادی بین دو تیم فوتبال نساجی مازندران و آلومینیوم اراک برگزار و در نهایت تیم نساجی موفق شد با تک گل مهرداد عبدی پیروز این بازی و فاتح جام شود. افتخاری که برای نخستین بار نصیب تیم نساجی مازندران شد، تیمی که سال 97 با هدایت جواد نکونام جواز صعود به لیگ برتر را گرفت و حالا پس از چهار سال، به یک افتخار بزرگ دست یافته است.

نکته جالب این جاست که این اتفاق با مربیگری ساکت الهامی رقم خورده، مربی که دو فصل پیش هم تراکتور را راهی فینال جام حذفی کرد و با شکست دادن استقلال در این مسابقه تبریزی ها فاتح جام قهرمانی شدند. قهرمانی نساجی با هدایت ساکت الهامی اگر چه برای مازندرانی ها و هواداران نساجی اتفاق خوب و مبارکی بود و آن ها در کوچه و خیابان جشن قهرمانی گرفتند و مازندران تا صبح بازی فینال نخوابید، اما این مسئله برای هواداران استقلال و فرهاد مجیدی گران تمام شد!

استقلال در سه سال اخیر دو بار با هدایت فرهاد مجیدی راهی فینال جام حذفی شده و هر بار هم با قبول شکست مقابل تراکتور و فولاد دستش از رسیدن به جام کوتاه مانده است. در سال 99 که مجیدی پس از جدایی آندره آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی، سرمربی استقلال شد، این تیم را به فینال جام حذفی رساند و تراکتور هم با ساکت الهامی راهی فینال شد. درست چند روز پیش از فینال که دربی حذفی برگزار شد و آبی ها در ضربات پنالتی حریف سرخ را شکست دادند و فینالیست شدند، فرهاد مجیدی به دلیل اختلاف نظر با احمد سعادتمند مدیرعامل وقت استقلال استعفا کرد و قهر و آشتی او به قیمت به هم خوردن روحیه و تمرکز آبی ها و از دست رفتن فرصت تمرین و آماده شدن برای فینال تمام شد و جام از دست استقلال افتاد و البته سرمربی استقلال و برخی هواداران مدیرعامل وقت را مقصر این اتفاق اعلام کردند.


بیشتر بخوانید: جدال بی‌پایان فرهاد مجیدی روی نیمکت استقلال


در سال 1400 هم استقلال دوباره با شکست دادن پرسپولیس در مرحله یک چهارم و عبور از تیم امیر قلعه نویی در نیمه نهایی راهی فینال شد و در دیدار نهایی مقابل فولاد شکست خورد و بازهم جام از دست استقلالی ها افتاد. این بار هم بهانه جویی آغاز شد و نوک پیکان انتقادها به سمت احمد مددی مدیرعامل وقت باشگاه استقلال به دلیل پرداخت نکردن مطالبات بازیکنان نشانه  گرفته شد که باعث  بی انگیزگی و روحیه پایین آن ها شده بود. با این حال عده ای از کارشناسان و هواداران و پیش کسوتان فارغ از تعصب کم تجربگی و ارنج اشتباه مجیدی را عامل دو ناکامی بزرگ استقلال در فینال و لیگ برتر اعلام کردند و حالا با دو جامی که ساکت الهامی با دو تیم مختلف به فاصله دو سال کسب کرده، دوباره پرونده خاک خورده مجیدی رو آمده و مورد نقد قرار گرفته است.

هواداران منتقد استقلال با اشاره به فرصت چند ساله مجیدی و برآورده شدن اکثر خواسته های او به ویژه در فصل جاری، دیگر هیچ عذر و بهانه ای را از سرمربی آبی ها قبول نمی کنند و فقط کسب جام قهرمانی لیگ برتر می تواند جلوی نقد و انتقاد آن ها را بگیرد. در واقع ساکت الهامی با دو قهرمانی که با دو تیم مختلف و البته کم امکانات کسب کرد، کار را برای مجیدی در ادامه راه سخت تر کرد. مجیدی چه در فصل جاری و چه برای فصل آینده سایه سنگین الهامی را حس می کند و ناکامی احتمالی استقلال می تواند به معنای دور شدن طولانی مدت فرهاد از نیمکت آبی ها و تعارف آن به ساکت الهامی یا حتی سید مهدی رحمتی سرمربی جوان آلومینیوم اراک و جواد نکونام سرمربی موفق فولاد خوزستان باشد. بنابراین صعود نکردن استقلال به فینال جام حذفی که با شکست مقابل نساجی اتفاق افتاد و قهرمانی تیم مازندرانی با ساکت الهامی بیش از همه به ضرر مجیدی تمام شده و او برای جلوگیری از ضرر بیشتر باید حواسش را حسابی جمع کند تا تنها جام باقی مانده هم از دست نرود.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان