تاریخ انتشار: ۱۵:۲۱ - ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۵ نظر

پیشنهاد تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان چقدر است؟

اخیرا پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح درآمدی جهت تصمیم‌گیری نهایی به دولت ارسال شده است؛ سرپرست اسبق سازمان تامین اجتماعی می‌گوید سازمان تامین اجتماعی برای این منظور، مصوبه شورای عالی کار یعنی ۳۸ درصد به اضافه حدود ۵۱۵ هزار تومان را پیشنهاد داده است که در صورت تصویب قابل پرداخت خواهد بود.

پیشنهاد تامین اجتماعی برای افزایش حقوق بازنشستگان چقدر است؟

رویداد۲۴  تعیین حداقل حقوق مستمری‌بگیران و بازنشستگان تابعی از ماده ۱۱۱ قانون تامین اجتماعی است که بر اساس آن شورای عالی کار هر ساله حداقل حقوق را تعیین می‌کند و سازمان تامین اجتماعی مکلف است که همان را برای حداقلی‌بگیران اعمال کند. برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حاکم است که حقوق باید بر اساس هزینه زندگی تعیین شود.

بر این اساس میزان افزایش حقوق حداقلی‌بگیران سازمان تامین اجتماعی با توجه به مصوبه افزایش ۵۷ درصدی حداقل حقوق در شورای عالی کار، مشخص است و آن طور که حجت عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در روز دهم اردیبهشت ماه اعلام کرده «افزایش حقوق بازنشستگان سایر سطوح درآمدی نیز در هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی به تصویب رسیده و آن را به هیئت دولت ابلاغ کردیم؛ تلاش می‌کنیم که افزایش حقوق بازنشستگان برای اردیبهشت ماه اعمال شود و بعید است که بیشتر از این طول بکشد.»


بیشتر بخوانید: خبر مهم برای فرزندان بازنشستگان/ جزییات زمان و نحوه پرداخت وام ازدواج فرزندان بازنشستگان


امروز محمدحسن زدا، سرپرست سرپرست اسبق سازمان تامین اجتماعی در صفحه اینستاگرامی اش توضیحاتی در این باره ارائه داد و گفت که «سازمان تامین اجتماعی برای افزایش حقوق سایر سطوح درآمدی بازنشستگان مصوبه شورای عالی کار یعنی ۳۸ درصد به اضافه حدود ۵۱۵ هزار تومان را پیشنهاد داده است که در صورت تصویب قابل پرداخت خواهد بود.

برای نهایی شدن میزان افزایش حقوق سایر سطوح بازنشستگان نیاز بود که هیئت مدیره سازمان تصمیم گیری کند که خوشبختانه این کار انجام و همان مصوبه شورای عالی کار تصویب شد و اینک باید مصوبه هیئت مدیره به تصویب هیئت دولت برسد تا اجرایی شود. برای حداقلی بگیران نیز قبلا توسط شورای عالی کار ۵۷ درصد افزایش تصویب شده بود که نیازی به مصوبه جدید ندارد.»

منبع: ایسنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
2
0
"برای سایر سطوح درآمدی نیز ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی حاکم است که حقوق باید بر اساس هزینه زندگی تعیین شود."
مطلب فوق و استنباط صورت پذیرفته و اختراع واژه سایر سطوح تنها مستمکی است که از دو دولت روحانی جهت افزایش مستمری حداقل بگیران از جیب غیر حداقل بگیران صورت گرفت و از این محل سالها و میایاردها تومان از مستمری غیر حداقل بگیرا کم کردند و به حداقل بگیران اضافه کردند.
نظام بیمه ای موجود که پیشینه ای طولانی و مستند دارد تا قبل از اقدام فوق،افزایش مستمری حداقل بگیران با غیر حداقل بگیران یکسان بوده و دلیلش هم تعیین مستمری بر مبنای حق بیمه زمان بیمه پردازی بوده که قانونی و تاریخی است .متاسفانه با همان توجیه،در دولت فعلی هم این دوگانگی غیر قانونی در حال تدام است و معلوم نیست این تخم لق تا کی ادامه پیدا می کند ؟
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
1
0
از سن پانزده سالگی تحت پوشش سازمان بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتم با اینکه ۲۰ سال کارمند دولت بودم وشرایط انتخاب بازنشستگان کشوری را هم داشتم ولی خاطرات خوب این سازمان کماکان به عضویت در این سازمان ادامه دادم با ۳۵ سال سابقه مدیریت... از همکاران کشوری مستمری کمتر دریافت میکنم چرا ؟درصورتیکه از ابتداء بازنشستگی دریافتی من نه تنها کمتر نبود بلکه بیشتر از همکاران هم ردیف کشوری بود ولی به مرور زمان آنها از من سبقت گرفتند چرا وارونه شد؟ البته این وارونگی را به حساب تامین اجتماعی نمی گذارم چراکه به این سازمان از صمیم قلب عاشق هستم
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
0
چرا آن هیئت علمی که حقوق بالا میگیره و در صندوق تامین اجتماعی هست و حق بیمه بالا پرداخت میکنه باید بازنشستگی پایین تر از هم سطح خود در صندوق خدمات دولتی بگیره؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
0
0
چرا‌حقوقها‌رو‌به‌رو ‌نمیکنید‌همه‌چی‌گرون‌بدبختیها‌زیاد‌ولی‌حقوقهامال‌ثد‌سال‌پیش
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۵
0
0
آدم دلش از این مدیران و مدیریت کشور بهم میخوره ---- خدایی باید روی همه ی اینا یه استفراغ اساسی کرد . اگه یه مدیر رده بالای سالم توی این مملکت پیدا شد باید گفت احسنت و صلوات ---- هرکی و هرکجا رو که میبینی یه سره دزدی و شیادی و چاپلوس و پاچه خواری ---- هزاران میلیارد پول بی زبان مملکت را می دزدند و میبرند خارج --- هیچ صدایی هم ازش در نمیاد --- نه دزدی معرفی میشه و نه خبر از محاکمه و مجازات --- واقعا چه خبره توی این کشور ؟؟؟؟ هیچ دورانی از تاریخ مثل الان ، دین و مذهب و خدا و قران و پیغمبر و امامان ، مظلوم واقع نشده اند . بخدا امام زمان ظهور کنه 80 درصد کل 80 ملیون ایرانی را یکجا گردن میزنه .
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان