تاریخ انتشار: ۱۵:۳۷ - ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
سلیمی در تذکر شفاهی مطرح کرد:

هر کدام از اعضای دولت درباره افزایش یارانه حرفای متفاوتی می‌زنند/ چرا مخبر در جلسه امروز حاضر نشد؟

نماینده مردم محلات در مجلس گفت: دولت باید در خصوص ارز ترجیحی بیشتر با مردم صحبت می‌کرد و مسائل را توضیح می‌داد.

هر کدام از اعضای دولت درباره افزایش یارانه حرفای متفاوتی می‌زنند/ چرا مخبر در جلسه امروز حاضر نشد؟

رویداد۲۴ علیرضا سلیمی در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی با استناد به اصل ۷۱ و ماده ۱۰۲ آیین‌نامه داخلی مجلس درباره مباحث مطرح شده برای بررسی گرانی‌های اخیر در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی گفت: لازم است نمایندگان استدلال‌های خود را بیان کرده و مباحث خارج از موضوع نداشته باشند، چون ما در حال بررسی این موضوع هستیم که آیا اقدام دولت منطبق به قانون بوده یا نه و آیا مجلس شورای اسلامی چنین مصوبه‌ای داشته که دولت چنین اقدامی را انجام داده است؟

وی افزود: ما باید بتوانیم بررسی کنیم که اقدامات انجام شده آیا استدلال و دلیل را پشتیبانی می‌کند یا نه و اینکه برخی اظهارات نمایندگان خارج از موضوع مرّ اندیشه را از این شاخه به آن شاخه می‌برند و باعث می‌شود ما در تصمیم‌گیری دچار مشکل شویم. الان فقط باید استدلال‌ها شنیده شود و ما باید با توجه به اصل (۷۱) که مجلس قانونگذاری کرده است ببینیم آیا رفتار انجام شده منطبق بر قانون است یا خیر و اینکه دولتمردان می‌گویند این اقدامات انجام شده الزام قانون است ما باید بررسی کنیم که آیا الزام قانون مترتب شده بر این اقدامات بوده یا نه و برخی از اظهارات خارج از موضوع قدرت تصمیم‌گیری را از ما سلب می‌کند.


بیشتر بخوانید: اکنون ۱۵ میلیون ایرانی در فقرمطلق و نیازمند نان شب هستند/ تا زمانی که در تحریم هستیم وضعیت همین است


نماینده مردم محلات در مجلس در تذکری به دولت گفت: اظهارنظر‌های متفاوتی از کابینه شنیده می‌شود، برخی از دولتمردان گاه می‌گویند که هنوز تصمیم‌گیری نشده و برخی از میزان یارانه سخن می‌گویند و روز گذشته نیز دکتر محسن رضایی از میزان یارانه ۴۰۰ هزار تومانی برای اقشار ضعیف و ۳۰۰ هزار تومانی برای سایر اقشار سخن گفتند، اما امروز شنیدیم که هنوز تصمیم‌گیری نشده است؛ همچنین در مورد میزان نانی که به مردم داده می‌شود نیز اظهارات متفاوتی مطرح است و نکته بعد این است که آیا کسانی که امروز در مجلس حاضر شدند آیا نماینده دولت بودند یا بخش خود را نمایندگی کردند و وزرای مدعو تنها پاسخگوی عملکرد خود بودند و کاش آقای مخبر امروز می‌آمدند تا تکلیف برای مجلس و مردم واضح می‌شد چرا که به نظر می‌رسد دولت باید بیشتر با مردم صحبت می‌کرد و مسائل را توضیح می‌داد.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر سلیمی گفت: میزان یارانه اعلام شده بعد از آن مصاحبه بلافاصله اصلاح شد و آن بخش از صحبت‌ها قطعی نبود و هر وقت میزان یارانه قطعی شد، دولت اعلام خواهد کرد.

وی افزود: در این جلسه وزاری کشاورزی و اقتصاد به عنوان نماینده دولت حضور دارند و آقای مخبر به دلیل کاری که داشتند، فرصت حضور در مجلس شورای اسلامی را پیدا نکردند.

منبع: ایلنا
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: یارانه نقدی
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
0
همشون همدستند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
0
0
همه چیز آزاد باشه بهتره اما مشکل اینه دولت تمام یارانه پنهان دلش
نمیاد نمیاد بده یک میلیون وسیصدو پنجاه تومان


ما از کشورهای حوزه خلیج فارس عاجزانه می‌خواهیم به همان مشترکان دینی قسم تان می‌دیم می‌خواهیم عاجزانه. وقف
خودرو و‌ وسایل منزل به ایران ارسال کنن برای ملت ایران. ملت ایران نیازمند شدید وقف خودرو هستند از وقف هم نمیشه مالیات گرفت

اینجا همه چیز در تسخیر بنیاد مستعفان و ستاد اجرایی و آستان قدس رضوی،کمیته امدادد،بهزیستی ،،مراکز خیریه دولتی است برای کمک به فقرای اما فقرایی ملت هستند و از آن بی بهره یا تمام اینها را به نفع خزانه دولت جمع کنید یا بگذارید ما از کشورهای حوزه خلیج فارس اعانه خودرو. وسایل منزل طلب کنیم
نظرات شما
پیشخوان