تاریخ انتشار: ۰۹:۱۲ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

هشدار متخصصان درباره ویروس جدید کبدی

متخصص بیماری‌های عفونی، از شیوع التهاب کبد در بین کودکان خبر داد که عامل ابتلای آن هنوز ناشناخته است.

ویروس جدید کبدی

رویداد۲۴ مدتی است مواردی از التهاب کبد در ایالات متحده و غرب اروپا گزارش شد. اما آنطور که صالحی، متخصص بیماری‌های عفونی گفته شرایط بعضی از مبتلایان به ویروس جدید کبدی خیلی شدید بود و نهایتاً منجر به پیوند کبد شد.

هشدار درباره ویروس جدید کبدی در حالی است که در برخی از کشورها موج کرونا فروکش کرده است. در ایران هم فوتی‌های کرونا امروز به سه نفر رسید.

در همین حال اما یک متخصص بیماری‌های عفونی برای التهاب کبدی هشدار داد.

محمدرضا صالحی، متخصص بیماری‌های عفونی در یک گفت‌وگوی تلوزیونی گفت: هشدارها درباره ویروس جدید کبدی بسیار جدی است و روز به روز گزارشات جدیدی درباره آن می‌رسد.

علت ابتلا به ویروس جدید کبدی

آنطور این متخصص بیماری‌های عفونی گفت هنوز علت ابتلا به ویروس جدید کبدی نامشخص است.

صالحی گفت: برخی از متخصصان معتقدند که ویروس جدید کبدی می‌تواند ردپای عوارض کرونا باشد. ضمن اینکه گفته می‌شود شاید به دلیل اینکه کودکان مدت زمان زیادی را در قرنطینه کرونا بوده‌اند و حالا از این قرنطینه خارج شده اند، به ویروس‌هایی آلوده شده‌اند که قبلاً می‌شدند.

او ادامه داد: فرضیه دیگری هم درباره ویروس جدید کبدی مطرح است که شاید این موارد ناشی از ویروس‌های جدید باشد. البته هنوز هیچ کدام از این احتمالات تأیید نشده است. متخصصان مشغول بررسی و شناخت علت بروز این التهاب کبد در بین کودکان هستند.


بیشتر بخوانید: هشدار جدی وزارت بهداشت برای یک ویروس کشنده بین کودکان/ دلیل شیوع سرخک چیست؟


سازمان جهانی بهداشت هشدار داد

صالحی گفت: هشدارهای سازمان جهانی بهداشت درباره اپیدمی و پاندمی جهانی شدن هپاتیتی ناشناخته‌ که کودکان را درگیر می‌کند، جدی است.

این متخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: برای بسیاری از بیماری‌ها مسبوق به سابقه است که این سرایت‌های اولیه به اپیدمی و نهایتا پاندمی منجر شده‌اند. امیدواریم این اتفاق نیفتد اما هشدارها در این زمینه قطعا جدی است.

در حالی که سازمان بهداشت برای ویروس ناشناخته هشدار می‌دهد، آمارهای وزارت بهداشت از فروکش شدن موج کرونا در کشور خبر می‌دهد. بر این اساس از دیروز تا امروز ۴۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۸۲ نفر از آنها بستری شدند. همچنین مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۷ میلیون و ۲۲۶ هزار و ۲۱۹ نفر رسید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان