تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

روستای لک لک ها در مریوان

روستاهای حاشیه دریاچه زریوار مریوان این روزها میزبان صدها قطعه لک‌لک‌ مهاجر هستند که به منظور لانه‌سازی و جوجه‌آوری وارد این منطقه شده و اهالی روستاها با مهربانی با این مهمانان بهاری رفتار می‌کنند.

روستای لک لک ها در مریوانرویداد۲۴ پس از آنکه اهالی مهربان روستای دره تفی شهرستان مریوان برای یک جفت لک لک مهاجر به مناطق گرمسیر عربستان مهاجرت می‌کردند یک لانه ساختند بقیه لک لک‌ها هم جذب مهربانی و ملاطفت مردم کرد مهربان شدند و این روستا را برای گذراندن فصل گرما و تخم‌گذاری انتخاب کردند.

اعتمادبین لک لک‌ها و اهالی این روستا باعث شد در سال‌های اخیر حدود ۸۰۰ لک لک در این منطقه دیده شود. اهالی روستا با ساختن تیر‌های بلند مکانی مناسب برای آشیانه این پرندگان زیبا بنا نهادندتا خطر برق گرفتگی آن‌ها را بر روی تیر‌های برق از بین ببرند.

دریاچه زریوار هم به عنوان یکی از پاک‌ترین زیستگاه‌های پرندگان مهاجر و نیز منبع غنی تغذیه این پرندگان یکی دیگر از دلایل مهاجرت لک لک‌ها به این منطقه است.

گفته می‌شود در این منطقه بازار فروش پرندگان مهاجر نداریم و غذایی به نام فسنجان لک لک درست نمی‌شود. در ویدیوی زیر تصاویری از روستای لک لک‌های مریوان را ببینید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: تصاویر روز
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان