تاریخ انتشار: ۲۱:۴۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱

واکنش بایدن به تیراندازی‌های مرگبار اخیر آمریکا

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پی تیراندازی جمعی در فروشگاهی در بافلو ایالت نیویورک و کشته شدن ۱۰ نفر، مدعی شد باید تمام تلاش کنیم تا به تروریسم داخلی نشات گرفته از نفرت پایان دهیم.

تیراندازی در آمریکارویداد۲۴ رئیس جمهوری آمریکا ادعا کرد تروریسم خانگی "بر ضد اصول اخلاقی" است که ارزش های آمریکا بر پایه آنها نهادینه شده است.

بایدن در ادامه ادعاهایش افزود: هر اقدام تروریستی داخلی، از جمله اقدامی که به نام ایدئولوژی نفرت انگیز ملی گرایی سفیدپوست انجام می شود، بر خلاف تمام اصولی است که ما در آمریکا از آن دفاع می کنیم. نفرت نباید یک پناهگاه امن داشته باشد. ما باید تمام تلاش خود را انجام دهیم تا به تروریسم داخلی نشات گرفته از نفرت پایان دهیم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد در حالی که مقامات هنوز در جستجوی اطلاعات در مورد انگیزه های این حمله هستند، اما جنایات ناشی از نفرت از نژاد دیگر "یک امر بسیار زشت برای ساختار این کشور است."

او تیراندازی دسته جمعی در بافلو ایالت نیویورک را "وحشتناک" خواند و گفت: ما با خانواده های ۱۰ نفری که جانشان به طرز بیرحمانه ای گرفته شد و همه کسانی که در این تیراندازی وحشتناک دچار جراحات جسمی و روحی شده اند، ابراز همدردی می کنیم.

پلیس ایالت نیویورک آمریکا عصر شنبه به وقت محلی سرانجام پس از ساعتها گمانی زنی درباره علت تیراندازی در فروشگاه مواد غذایی "تاپس فرندلی مارکت" در بلوک یک هزار و ۲۰۰ خیابان جفرسون در شهر بافلو نیویورک و نیز آمار ضد و نقیض رسانه ها، در نشستی خبری با اعلام اینکه در این تیراندازی مرگبار ۱۰ نفر کشته و ۳ نفر مجروح شدند، اظهار داشت: عامل این تیراندازی مرگبار، جوانی ۱۸ ساله بوده که در شهر بافلو نیویورک سکونت نداشته اما انگیزه نژادپرستانه داشته است.

به گفته پلیس، ضارب که تا دندان مسلح بوده و تجهیزات حرفه ای نظامی همراه داشته و دستگیر شده است. ضارب، تیراندازی را به صورت زنده در اینترنت پخش کرده است.

بر اساس اعلام پلیس نیویورک، از میان ۱۳ قربانی این تیراندازی، ۱۱ نفر سیاهپوست و ۲ نفر سفید پوست هستند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: جو بایدن ، تیراندازی
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان