تاریخ انتشار: ۲۰:۴۰ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱۰ نظر

امام‌جمعه ارومیه: مردم نیاز نیست هر چیزی را بدانند

سید مهدی قریشی، نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه گفت: گیر دادن بی مورد به مسئولان و پرداختن به حریم خصوصی و زندگی شخصی افراد مطالبه گری نیست، نباید این موارد با مطالبه گری اشتباه گرفته شود.

امام‌جمعه ارومیهرویداد۲۴ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌غربی گفت: گیر دادن بی مورد به مسئولان و پرداختن به حریم خصوصی و زندگی شخصی افراد مطالبه گری نیست، نباید این موارد با مطالبه گری اشتباه گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز سه شنبه در همایش دانشجویی «مطالبه گری منطقی و هوشمندانه» که با حضور دانشجویان استان، در محل سالن آمفی تئاتر پردیس دانشگاه ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در مسئله مطالبه‌گری صحیح می‌فرمایند: یکی از الزامات مطالبه‌گری این است که مبانی اعتقادی و ایمانی خود را با حضور در مجالس عالمان دین و اخلاق مستحکم کنید. این موضوع به معنی ارتقای سطح معرفت و بهره گیری از مبانی اسلامی در راستای بیان صحیح و منطقی مطالبات است.

وی افزود: مطالبات باید همراه با رعایت شأن مسئولان و نیز با رعایت اخلاق باشد. این طور نباشد که احساس شود فردی در مسیر مطالبه گری دنبال خدشه دار کردن جایگاه و خود آن عنوان و مسئولیت است؛ مطالبه از عملکرد مسئولان باید مورد توجه و دقت قرار گیرد.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: گیر دادن بی مورد به مسئولان و پرداختن به حریم خصوصی و زندگی شخصی افراد مطالبه گری نیست، نباید این موارد با مطالبه گری اشتباه گرفته شود. شخصیت حقیقی و حیثیت خانوادگی یک مسئول را نباید به مفهوم مطالبه گری ارتباط داد. این نوع رفتارها به معنای تفتیش در زندگی و حریم خصوصی است و باید از این نوع نگاه و رفتار خودداری کرد.

وی ادامه داد: برخی با این استدالال که مردم باید همه چیز را بدانند نسبت به انتقال هر مطلبی به عموم اقدام می‌کنند. این اقدام نادرست و غیرمنطقی است، به عنوان مثال اینکه مردم تصاویر یک تصادف وحشتناک را ببینید بر اساس کدام منطق است؟ چرا مردم باید چنین مواردی را ببینند؟ این نمایش تصاویر و خدشه دار کردن اذهان و قلوب مردم چه تاثیری بر زندگی عمومی دارد؟ در این موارد باید دقت کافی شود که مردم نیاز نیست هر چیزی را بدانند بلکه باید آنچه در جامعه نیاز است را بدانند و از آن مطلع باشند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی ادامه داد: در موضوع دانشگاه‌ها و بهره گیری از ظرفیت دانشجویان در مباحث اجتماعی، مسئولان و مدیران دانشگاهی باید دقت نظر جدی داشته باشند. هر دانشجو برای ایجاد شغل و نیز آغاز فعالیت کاری خود برنامه داشته باشد. این نگاه و تفکر باید از طرف مسئولان دانشگاهی تزریق شده و در راستای عمل به وظیفه خطیر دانشگاه‌ها در مسیر ساخت جامعه مبتنی بر توان بومی گام بردارند.


بیشتر بخوانید: علم الهدی: با طرح جدید دولت کالا گران است ولی مردم پول دارند که تهیه کنند!


وی ادامه داد: تریبون نماز جمعه، چه در سخنرانی پیش از خطبه و چه حتی قسمتی از زمان ارائه خطبه، در خدمت دانشجویان و دغدغه مندان است. مطالبات مردمی باید در تریبون نماز جمعه از زبان دانشجویان، دغدغه مندان و مطالبه گران منطقی و منصف بیان شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی خاطرنشان کرد: دبیرخانه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان نسبت به پیگیری و تشکیل شورای مطالبه گری دانشگاهیان و دانشجویان به منظور بهره مندی از نظرات، انجام مطالبه گری صحیح و منطقی و نیز ارتباط گیری درست دانشجویان با مسئولان و مدیران ارشد اقدام کنند. در هر زمان که برای حضور خود من و مسئولان احساس نیاز شد، حتما باید در میان دانشجویان و اقشار مختلف حاضر و شنونده مطالبات باشیم.

منبع: انتخاب
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
0
5
چه حرف ها! اگر نمی خواست از خودتون و مسایل پشت پرده عجیب و غیر قانونی خانواده به اصطلاح مسئول سوال نشه، از مسیولین کنار بره. مردم با افراد عادی کاری ندارند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
0
3
دراز دستی شیطان ز دل سیاهی ماست. چراغ دزد به شب خواب پاسبان باشد. صائب تبریزی
یاسر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
2
0
رویداد24 ! حرف های امام جمعه ها برات اعتیاد شده انگار . نوش جون
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
0
5
سلام فرمانده !!
فرمانده جان خودت شاهدی میبینی چه کسانی با چه تفکراتی با چه اعمال و سخنانی بر جایگاه نمایندگی جانشین شما نشستند منظورش اینست که هر آنچه دست مسئولین مملکت رو برای عموم رو میکنه ممنوعه و مردم نباید از مسایل پشت پرده اطلاعی داشته باشند تا گرسنه گان بیت المال با خیالی تخت به غارت حق مردم ادامه بدهند ...
فرمانده جان اینها برای چی منتظر شما هستند ؟؟؟ آیا اینها را برای اقامه نماز پشت سرتان قبول دارید؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
0
8
چطور وقتی نوبت به مسؤلین می رسد آنجا یادتان است که حریم خصوصی است نباید مورد اعتراض قرار گیرد!؟ اما وقتی نوبت مردم می شود تا هم فیها خالدون مردم را بایدبشکافید و بدانید تو آبروی پیغمبر و ائمه رو بردی ننگتون باد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
0
7
خدایا خداوندا بارالها عجب صبری داری !!!!!!!
جواد
|
Canada
|
۰۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
7
این در صلاحیت حضرتعالی نیست تابرای مردم شرایط معین کنی.همانقدر کشور سهم توست که سهم من و دیگران است.
هردم از این باغ بری می رسد،ــــــــ تازه تر از تازه تری می رسد.
شایان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
6
والله بالله اگر شما حرفی نزنید کسی نمیگه چرا حرف نزده . بسه دیگه پرروئی هم حدی داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
1
4
بلهمردم مگه مهمند
مهم شماها و رفاقاتونین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
0
4
حضرت علی و عدالتش که زبانزد هست ولی حتی خلیفه دوم که معصوم نبود بر منبر رفت و گفت مردم اگر من راه کج برم چه می‌کنید یه عربی پا شد گفت با شمشیر عربی راهتو راست می کنیم. عمر هم خداروشکر کرد که مسلمین خیرخواه او هستند حالا این آقا چی میگه
نظرات شما
پیشخوان