تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱

ونجلیس آهنگساز نامدار یونانی

ونجلیس آهنگساز نامدار یونانی در بیمارستانی در فرانسه درگذشت. وی از نوازندگانی بود که بصورت خودآموخته در عرصه موسیقی فعالیت می‌کرد. فتح بهشت و موسیقی فیلم ارابه‌های آتش از کارهای معروف وی هستند.

ونجلیس آهنگساز نامدار یونانیرویداد۲۴ به گزارش گاردین ونجلیس آهنگساز و نوازنده یونانی که آثار معروفی، چون فتح بهشت، ارابه‌های آتش و بلید رانر را ساخته بود در سن ۷۹ سالگی در گذشت. نمایندگان وی اظهار داشته‌اند که ونجلیس در فرانسه در بیمارستانی که تحت درمان بود فوت کرد.

اوانگلوس اودیسئاس پاپاتاناسیو معروف به ونجلیس در سال ۱۹۴۳ متولد شد. وی در سال ۱۹۸۱ بخاطر آهنگسازی فیلم ارابه‌های آتش برنده جایزه اسکار بهترین موسیقی شد. موتیف پیانوی شاد او به شهرت جهانی دست یافت و درجدول آمریکا در رده‌ی شماره یک قرار گرفت.

ونجلیس در آتن بزرگ شده بود و در زمینه موسیقی خودآموخته بود. او اولین گروه هنری‌اش را در سال ۱۹۶۳ تشکیل داد و نام آن را فرمینکس گذاشت. در این گروه موسیقی‌های پاپ از جمله راک اند رول با سرعت خیلی زیاد، ترانه‌های رمانتیک و بیتلز نواخته می‌شد. اما این گروه در سال ۱۹۶۶ از هم پاشید و ونجلیس به عنوان نویسنده برای موسیقیدانان دیگر و برای فیلم‌های یونانی کار کرد.

یکی از مهمترین آثار ونگلیس، همکاری وی با ریدلی اسکات در فیلم ۱۴۹۲: فتح بهشت (۱۹۹۲) با بازی ژرار دوپاردیو بود که برای بزرگداشت پانصدمین سالگرد سفر کریستوفر کلمبوس به دنیای جدید ساخته شده بود. در تصاوی روز عکس‌هایی از ونجلیس آهنگساز نامدار یونانی را ببینید.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان