تاریخ انتشار: ۱۷:۳۵ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۱

امیر قطر: همه طرف‌ها را به بازگشت به توافق هسته‌ای تشویق می‌کنیم

«تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر با تأکید بر اینکه جنگ در اروپا، بحران انرژی در جهان را تعمیق کرد، جمهوری اسلامی ایران را همسایه قطر توصیف و تصریح کرد: «در تلاش هستیم که کمک کرده و همه طرف‌ها را به بازگشت به توافق هسته‌ای تشویق کنیم».

امیر قطر

رویداد۲۴  شبکه خبری الجزیره به نقل از آل ثانی گزارش داد، قطر با همه طرف‌های حاضر در بحران اوکراین در تماس است و آمادگی دارد که برای دستیابی به راهکار مسالمت‌آمیز، تمام تلاش خود را به کار گیرد.

وی با بیان اینکه برای بحران اوکراین باید بر راهکار‌های دیپلماتیک متمرکز شد، خاطر نشان کرد، همه جهان باید برای مقابله با ظلمی که علیه مردم فلسطین وجود دارد، بیدار و دست به کار شوند.


بیشتر بخوانید: جوزپ بورل: هرچه بیشتر صبر کنیم، به نتیجه رساندن مذاکرات دشوارتر می‌شود


امیر قطر با اشاره به اینکه «شیرین ابو عاقله» خبرنگار فقید الجزیره در فلسطین کشته شد، ولی تشییع جنازه در خور آن برگزار نشد، درباره بحران انرژی در جهان نیز تأکید کرد که باید امنیت انرژی را فراهم کرد و این مسئله مستلزم هماهنگی بین دولت‌ها و شرکتهاست.

تمیم روابط قطر با چین را خوب توصیف کرد و گفت که این کشور تمایل ندارد جهان را در وضعیت قطب‌بندی بین دو کشور ببیند.

وی با تأکید بر اینکه جنگ در اروپا، بحران انرژی در جهان را تعمیق کرد، جمهوری اسلامی ایران را همسایه قطر توصیف و تصریح کرد: «در تلاش هستیم که کمک کرده و همه طرف‌ها را به بازگشت به توافق هسته‌ای تشویق کنیم».

منبع: فارس
خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: توافق هسته ای
نظرات شما
پیشخوان