تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۱

اعلام فهرست تیم ملی؛ معضل تاریخی فوتبال ایران!

سفر تیم ملی به کانادا از لحظه اعلام آن تا امروز پر از ابهام بوده و آخرین آنها فهرست بازیکنان است.

تیم ملی فوتبال ایران

رویداد۲۴  هنوز هیچ لیست رسمی اعلام نشده، ولی قرار دادن نام بازیکنان در اینستاگرام فدراسیون فوتبال به نوعی فهرست اسکوچیچ برای این سفر را لو داد.

در این لیست نام 34 بازیکن دیده می‌شود که برای یک بازی زیاد است. استیلی، سرپرست تیم ملی گفته که انتخاب بیش از اندازه بازیکن به خاطر این است که در لحظات آخر بازیکنانی خط می‌خورند و دیگر زمانی برای انتخاب بازیکن جدید و انجام مراحل ویزا نخواهد بود. 

یکی دیگر از دلایل بالا بودن تعداد بازیکنان احتمالاً این است که قرار بود تیم ملی در کانادا بازی‌های بیشتری داشته باشد، ولی فعلاً فقط می‌توان روی بازی با تیم میزبان حساب کرد. اعلام فهرست بازیکنان تیم ملی یکی از ضعف‌های قدیمی فوتبال ایران است و هنوز در این باره به راه حل استاندارد و دقیقی نرسیده‌ایم. 

کی‌روش در مقاطعی که با فدراسیون وقت مشکل داشت، تصمیم گرفت فهرست تیم ملی را در فیسبوک خودش منتشر کند. بعد از کی‌روش فدراسیون تصمیم گرفت این رویه را اصلاح کند، ولی هنوز نتوانسته به فرمول مشخصی برسد که رسانه‌ها و هواداران را دچار سردرگمی نکند.

معمولاً در همه جای دنیا سرمربی ضمن اعلام فهرست تیم ملی یک نشست خبری هم برگزار می‌کند تا درباره انتخاب‌ها و برنامه‌اش توضیح بدهد، ولی در فوتبال ایران اعلام فهرست را حتی گاهی به آخرین ساعات شب موکول می‌کنند تا روزنامه‌ها به چاپخانه ارسال شده باشند و فرصتی برای تحلیل و نقد نباشد! 

البته سفر به کانادا مشکلات خاص خودش را دارد و دریافت ویزا در یک کشور ثالث دردسرهای مضاعفی به‌وجود آورده، ولی شفافیت در این مورد می‌توانست بهترین تصمیم باشد.  

فدراسیون حداقل می‌توانست از چند روز قبل فهرست اولیه را منتشر کند و به ابهامات پایان بدهد، ولی این کار را نکرد تا گمانه‌زنی‌ها افزایش یابد و از گوشه و کنار خبر دعوت این یا آن بازیکن به گوش برسد.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
بهترین گزینه برای ریاست مجلس دوازدهم چه کسی است؟
پیشخوان