تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۲ خرداد ۱۴۰۱

بیانیه واشنگتن و تل‌آویو علیه ایران/ جزئیات برنامه‌های ضدایرانی آمریکا و اسرائیل

مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی در نشست مذاکرات راهبردی درباره ایران، به تلاش‌های مشترک بین واشنگتن و تل‌آویو علیه تهران متعهد شدند.

جنگ ایران و اسرائیل

رویداد۲۴ هیأت‌های رژیم موقت صهیونیستی و آمریکایی شامگاه چهارشنبه در کاخ سفید دیدار کرده و درباره مسائلی از جمله ایران مباحثه کردند.

کاخ سفید و دفتر نخست‌وزیری تل‌آویو در بیانیه‌ای مشترک درباره نشست مذاکرات راهبردی بین آمریکا و رژیم صهیونیستی حول ایران اعلام کردند که دو طرف متعهد شدند تا تلاش‌ها برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی و بازدارندگی از فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را هماهنگ کنند.

این بیانیه درباره نشست مذکور توضیح داد: «در سی‌ویکم می ۲۰۲۲، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده و ایال هولاتا مشاور امنیت داخلی اسرائیل، نشست گروه مشورتی استراتژیک ایالات متحده و اسرائیل را در کاخ سفید تشکیل دادند. نمایندگان ارشد سیاست خارجی، نظامی و سازمان‌های اطلاعاتی مربوطه نیز به آنها پیوستند».

کاخ سفید در این‌باره اظهار داشت: «مقامات حاضر در نشست متعهد شدند تا تلاش‌ها را برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح اتمی و بازدارندگی از فعالیت‌های تهاجمی منطقه‌ای ایران هماهنگ کنند. آنها همچنین گام‌های اقتصادی و دیپلماتیک برای دستیابی به این اهداف را مورد بحث و بررسی قرار دادند و همکاری‌های جاری بین ارتش آمریکا و اسرائیل را بررسی کردند».

در پایان این بیانیه آمده است: «مقامات ایالات متحده و اسرائیل متعهد شدند که با تلاش در جهت یک هدف، در هماهنگی نزدیک در مورد طیف کاملی از موضوعات مورد نظر دوجانبه باقی بمانند و در برابر همه تهدیدات علیه امنیتی خود متحد بمانند».

پیش از این در تماس تلفنی «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره سفر هیأت اسرائیلی به واشنگتن و نشست راهبردی دو طرف علیه ایران صحبت شده بود.

روزنامه «جروزالم پست» گزارش داده بود در دیدار هیأت‌های صهیونیستی و آمریکایی نشست سه ماهه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ۶ ژوئن، از جمله امکان فشار برای محکومیت تهران نیز مورد بحث قرار می‌گیرد. 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان