تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

انتقاد علم‌الهدی از نقش خطای انسانی در حوادثی مانند متروپل آبادان و قطار مشهد-یزد

امام جمعه مشهد گفت: باید تدابیر لازم به منظور پیشگیری از وقوع مجدد حوادث این چنینی نیز اندیشیده شود.

سید احمد علم الهدی

رویداد۲۴ایسنا نوشت: امام جمعه مشهد گفت: باید تدابیر لازم به منظور پیشگیری از وقوع مجدد حوادث این چنینی نیز اندیشیده شود.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی (ع)، ضمن تبریک سالروز ولادت امام رضا (ع) و همچنین اظهار تاسف به خاطر حادثه قطار مشهد-یزد، بیان کرد: اخیرا حادثه متروپل آبادان، تصادف قطار مشهد-یزد و یکی دو حادثه دیگر در مشهد، به دلیل خطای انسانی رخ دادند. از کنار این خطا‌ها نمی‌توان به سادگی گذشت. مسئولین مربوطه نه تنها باید علل این حادثه را بررسی کنند، بلکه باید تدابیر لازم به منظور پیشگیری از وقوع مجدد حوادث این چنینی نیز اندیشیده شود.


بیشتر بخوانید: علم‌الهدی: فسق و فجور فضای جامعه را در بر گرفته / متجاهر به گناه به خدا اعلام جنگ کرده است


وی افزود: نوعی روحیه ولنگاری و بی‌بندوباری در برخی از افراد دیده می‌شود و باعث شده است نه تنها در امورات شرعی، بلکه در مسئولیت‌های کاری خود هم هیچ دقتی نداشته باشند. اشخاصی که در حوزه فرهنگ دارای مسئولیتی هستند، باید سعی کنند این روحیه ولنگاری و رخوت را در بین افراد از بین ببرند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به گزارش فعالیت‌های آستان قدس رضوی، اظهار کرد: ما از این خدمات و زحمات عزیزان تشکر می‌کنیم. امیدواریم این عزیزان اجر خود را از امام رضا (ع) دریافت کنند. حضرت خیلی به خدام خود توجه دارند. خادمان حرم امام رضا، فرشته اند.

علم‌الهدی با بیان اینکه امام رضا (ع) در تمام عرصه‌های زندگی خود دچار فتنه بودند، اضافه کرد: هرچند همه ائمه در زندگی خود درگیر فتنه و شیطنت دشمن بودند، اما فتنه‌های مامون ملعون از همه فتنه‌ها بدتر بود. مامون نه تنها به خود امام، بلکه با اساس امامت دشمن بود و سعی داشت ریشه امامت را بکند.

وی ادامه داد: امام رضا (ع) با تمام قدرت تلاش می‌کردند فتنه‌های مامون از بین برود. در بین تمام عزیزان پیامبر، دو عزیز بضعه نامیده شده‌اند. بضعه به معنای سرمایه است و این تعبیر تنها در مورد حضرت فاطمه زهرا (س) و امام رضا (ع) به کار برده شده است، زیرا اگر این دو بزرگوار نبودند، مسئله امامت از بین می‌رفت، اما تلاش‌های حضرت صدیقه اطهر (س) و علی بن موسی‌الرضا (ع) باعث شده است امروز ۴۰۰ میلیون انسان در دنیا از ارادتمندان ساحت مقدس اهل بیت (ع) باشند.

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
0
دست پیش گرفته اید که پس نیفتید!
چرا همه خطاها راگردن مردم بیچاره می اندازید؟
این مسئولان و مقامات نظام شما هستند که با بی مسئولیتی چنین فجایعی را برای مردم بوجود آورده اند از سالها پیش
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان