تاریخ انتشار: ۰۰:۰۱ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱

اهمیت مصرف کافی میوه و سبزیجات

مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذبه وزارت بهداشت گفت: تقویت سیستم ایمنی بدن از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و آنفلوآنزا در سالمندان جلوگیری می‌کند.

خواص سبزیجات

رویداد۲۴ باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: ترابی مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذبه وزارت بهداشت گفت:به تمامی افراد و به ویژه سالمندان توصیه می‌شود که جهت تقویت سیستم ایمنی و مقاومت در برابر عفونت‌ها منابع غذایی حاوی ویتامین E مانند تخمه افتاب گردان، سیب زمینی را به مقدار کافی مصرف کنند.

به گفته وی افراد نیاز مفرط به ویتامین‌های D و A دارند و این موضوع در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های واگیر از جمله کرونا موثر است. تقویت سیستم ایمنی بدن از ابتلا به بیماری‌های تنفسی و آنفلوآنزا در سالمندان جلوگیری می‌کند.


بیشتر بخوانید: بدن با هرنوع سردرد به ما چه می‌گوید؟


مدیر برنامه تغذیه بالینی دفتر بهبود تغذبه وزارت بهداشت اعلام کرد که مصرف مواد قندی و شیربن و غذا‌های چرب و پر نمک سبب تحریک و تضعیف سیستم ایمنی بدن افراد خواهد شد و شانس ابتلا به بیماری‌های واگیر را افزایش می‌دهد.

او گفت: برخی از متخصصان معتقدند که با افزایش سن میزان جذب روی در بدن افراد کاهش پیدا می‌کند بنا براین توصیه می‌شود که از مکمل‌های کلسیم به همراه غذا‌های حاوی منابع روی استفاده نشود.

به گفته ترابی افراد برای پیشگیری از بروز بیماری‌های واگیر بابد مصرف میوه و سبزی را جز برنامه غذایی روزانه خود قرار دهند و خوردن آب هویج و دیگر مایعات طبیعی سبب افزایش کالری و فیبر مورد نیاز بدن خواهد شد.


خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
برچسب ها: اخبار سلامت
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان