تاریخ انتشار: ۱۶:۵۹ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۱
تعداد نظرات: ۳ نظر

سرنوشت دختر برهنه در بمباران ناپالم ویتنام

۵۰ سال پیش دختربچه‌ی کوچولویی به نام کیم فو در در منطقه ترانگ بانگ در جنوب ویتنام در زیر بمباران هواپیما‌های جنگ با مواد آتش‌زای بمب‌های پالم سوخت. اما هوین کونگ اوت، عکاس معروف به نیک اوت تصویر لحظه‌ای که این دختر بچه در حال سوختن بود و فریاد می‌زد را ثبت کرد. این تصویر جهانی شد و در سال ۱۹۷۳ موفق به کسب جایزه‌ی پولیتزر شد.

دختر برهنه ویتنامی در بمباران ناپالم

رویداد۲۴ در زمان جنگ ویتنام در سال ۱۹۷۲ روستایی در ویتنام با بمب‌هایی به نام ناپالم بمباران شد. در این میان عکاس ۲۱ ساله‌ای به نام نیک اوت در روز ۸ ژوئن موفق شد تصویر کیم فو دختر کوچک ویتنامی که در بمباران این روستا می‌سوخت و با تمام وحشت با چند کودک دیگر در حال فرار بودند را ثبت کند.

نیک اوت موفق می‌شود این دختر را نجات دهد. کیم فو سوژه عکاسی نیک اوت حالا در سن ۵۹ سالگی در کنار همسرش در کانادا زندگی می‌کند.

نیک اوت در ملاقاتی با کیم فو درباره آن روز توضیح می‌دهد: «دوربینم را در دست داشتم و عکس گرفتم. وقتی از پسر عکس گرفتم درست جلوی دوربین من جان باخت. اما چشمم متوجه کیم شد که بدون لباس درحال دویدن بود. دیدم در حال سوختن است. وقتی رد شد به بدنش نگاه می‌کردم و می‌دانستم که ممکن است در همان لحظه بمیرد.»

گفته می‌شود که ۶۵ درصد بدن این دختر ۹ ساله دچار سوختگی شده بود. کیم فو می‌گوید من حالا یکی از بازماندگان جنگ ویتنام است که فریاد صلح سر می‌دهد. در تصاویر روز عکس‌هایی از سرنوشت دختر برهنه در بمباران ناپالم ویتنام را ببینید.


بیشتر بخوانید: تصاویر تکان دهنده از جنگ ویتنام 


 

خبر های مرتبط
خبر های مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
7
0
جالب اینه که بعضی ها هم هنوز از امریکای جنایت کار حمایت میکنن
شرافت گمشده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
0
9
لعنت بر کسایی که باعث جنگ میان ملتها میشن. کی به ابرقدرتهای شرق و غرب اجازه داده که بر مردم مرگ و جراحت و غم رو تحمیل کنند
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۳
0
1
جهان بدون جنگ، بدون تسلیحات هسته ای، بمب، اسلحه و ....
نظرات شما
نظرسنجی
آیا از 26 فروردین تجربه برخورد با گشت ارشاد را داشتید؟
پیشخوان